Jak wstrzymać transmisję przez RS232 z PC!!!

Witam!

Trzecie podejście :).

Po całym dniu burzy mózgów i nerwowego uderzania w klawiaturę doszedłem do tego, że FTDI 232 BM wstrzymuje odbiór z PC po ustawieniu w stan wysoki linii CTS. Problem jednak w tym, że wstrzymuje wówczas również nadawanie :(. Sprawdziłem to eksperymentalnie.

Czy jest jakaś inna możliwość wstrzymania transmisji (dane binarne)? A może można jakoś zmusić FTDI, żeby wysłał wszystko co ma w buforze?

Reply to
Krzysztof

Krzysztof przemówił ludzkim głosem:

Jeśli opisujesz jeden i ten sam problem, to staraj się jednak pisać wszystko w jednym wątku.

A nie możesz tak dobrać prędkości transmisji, wielkości bufora, lub protokołu komunikacyjnego, aby nie było ci potrzebne sterowanie przepływem ?

Reply to
Zbych

Użytkownik "Zbych" snipped-for-privacy@onet.pl napisał w wiadomości news:dv21p0$kj4$ snipped-for-privacy@atlantis.news.tpi.pl...

Przepraszam za tę "wielowątkowość"!

Niestety nie mogę! To będzie modem radiowy i nie mam pojęcia ile będzie trwała transmisja drogą radiową. W grę wchodzi powtarzanie pakietów itd. itp.

Reply to
Krzysztof

Krzysztof przemówił ludzkim głosem:

Ale zawsze możesz dać ograniczenie na wielkość pakietu i powiedzieć, że nie wolno zacząć transmisji następnego pakietu dopóki nie przyjdzie potwierdzenie poprawnego odbioru poprzedniego.

Reply to
Zbych

Użytkownik "Zbych" snipped-for-privacy@onet.pl napisał w wiadomości news:dv22ap$kj4$ snipped-for-privacy@atlantis.news.tpi.pl...

Wolałbym, żeby było to uniwersalne i działało z dowolnymi terminalami pod windows.

Powoli jednak chyba dochodzę do rozwiązania. Z terminalem Tera Term działa OK. Kurcze jeśli to wina tylko terminalu to się wkurzę. Chociaż ... kłopot z głowy...chyba

Reply to
Krzysztof

Ostatecznie mogę zamknąć temat. Okazało się, że moje myślenie było prawidłowe. Problemem był jednak terminal. Używałem programu By Br@y++, który był przez wielu polecany. Widocznie inaczej interpretuje on handshaking. Z tego co zauważyłem na grupach, pojawiają się w tym temacie pewne nieścisłości. Pod Hyperterminalem czy Tera Term wszystkojest OK.

Dzięki za wszystkie odpowiedzi, pozdrawiam

Reply to
Krzysztof

tak czy siak zmniejsz wielkosc pakietu wysylanego przez 232bm

Reply to
PAndy