Jak włączyć komputer po zaniku prą

Proszę o prosty sposób na samoczynny start komputera po powrocie napięcia zasilającego. Poradzono mi aby równolegle z włącznikiem podłączyć równolegle kondensator 47mikro i rezystor kilka kilo, komputer startuje tylko w chwili podpięcia układu, jak układ jest podpięty na stałe to nie startuje.

Reply to
Bogusław

Użytkownik Bogusław napisał:

i nie może ponieważ kondensator się naładował i teraz nie robi chwilowego zwarcia. Myślę, że powinieneś dłużej poczekać zanim znowu podłączysz napięcie zasilające. być może pomoże zmniejszenie pojemności kondensatora.

LUB

W biosie komputera powinna być taka funkcja Wake up if power up czy coś takiego.

misiek

Reply to
Misiek

Czy jest może inny sposób na automatyczne krótkie zwarcie wyłącznika po powrocie napięcia, proszę o jakiś schemat. Potrzebna mi jest ta funkcja gdyż komputer pracuje jako router i musi sam startować po powrocie zasilania.

Reply to
Bogusław

Sprawdź w biosie. Większość płyt ma opcję pamiętania stanu przed zanikiem sieci lub always ON.

PC

Reply to
PeCe

przekaznik normalnie zwarty rownolegle z przyciskiem start. zasilanie przekaznika z +5 | +12. d.

Reply to
dynio

dynio napisał(a):

Żeby komputer wystartował trzeba styki zewrzeć tylko na chwilę, a przekażnik jak dostanie napięcie to będzie zwierał cały czas.

Reply to
Bogusław

Użytkownik "Bogusław" snipped-for-privacy@wp.pl napisał w wiadomości news:di209r$70t$ snipped-for-privacy@news2.onet...

Banał.

Przekaźnik trzeba zasilić z wyjścia (przez tranzystor) układu 555 pracującego jako generator pojedyńczego impulsu - zasilany z linii PWR On złącza ATX. Ale poszukaj jak Ci inni radzą odpowiedniej funkcji w biosie - powinna być.

Reply to
Edzi

to juz lepiej przez 2200uF szeregowo i bedize to samo ale taniej :)

przeca napisalem "...przekaznik normalnie zwarty ..." d.

Reply to
dynio