jak odczytywać dvd-rom / cd-rom ?

Witam. Potrzebna jest mi wiedza, jak komputer odczytuje dane z crom'u. Są one przesyłane przez taśme,ale w jaki sposób, jaki jest standart ? Moim celem jest zaprogramownie mikrokontolera, współpracującego z cdromem. Przepraszam za mój laicki język.

Pozdrawiam. robert

Reply to
robert

Dnia Sat, 26 Aug 2006 18:49:53 +0200, "robert" snipped-for-privacy@pojan.net wyklepał(a):

Jeśli nie wiesz gdzie szukać, ani nawet jak się nazywa protokół IDE/ATAPI, to nawet nie masz co marzyć o uruchomieniu czegoś takiego. Zacznij lepiej od mrygającej diody albo czegoś w tym stylu...

Reply to
scx

Użytkownik "robert" snipped-for-privacy@pojan.net napisał w wiadomości news:ecpup0$921$ snipped-for-privacy@node4.news.atman.pl...

Jesli zamierzasz tylko "odgrywac" plyty audio poszukaj schematow i programu w sieci, jest napewno kilka. Natomiast jak chodzi o odczytywanie danych to zobacz jak robi to yampp. Jesli tego nie strawisz to faktycznie polecam rozpoczecie zabawy od migajacej diody.

Pozdrawiam, Jacek.

Reply to
Jacek Meyerhold

Interfejs ide/atapi jest na tyle skomplikowany że radzę sobie odpuścić... pozdr

Użytkownik "Jacek Meyerhold" snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:ecq07n$7b9$ snipped-for-privacy@news.onet.pl...

Reply to
Filip Gdynia

Użytkownik "Filip Gdynia" <filip snipped-for-privacy@world.pl napisał w wiadomości news:15ac9$44f0c56b$57ce781b$ snipped-for-privacy@news.chello.pl...

Nie bawilem sie duzo IDE/ATAPI ale z moich doswiadczen wynika cos odwrotnego. Interfejs jest banalny zwlaszcza ATA (IDE). Program do sterowania np. dyskiem mozna zrobic w godzine, lacznie z lutowaniem kabelkow na np 90S8515. Schody zaczynaja sie dopiero gdy chce sie czytac dane z dysku np z partycji FAT32, ale to tez jest do przeskoczenia.

Pozdrawiam, Jacek.

Reply to
Jacek Meyerhold

robert napisał(a):

Witam

Musisz się zainteresować protokołem IDE/ATAPI. Wbrew ogólnie panującej opini nie jest on taki straszny, aczkolwiek najlepiej jak masz jakieś doświadczenie w innych protokołach itp. Polecam artykuł z najnowszej Elektroniki Praktycznej 8/2006, gdzie opisane jest urządzenie, które odgrywa muzyke z cd-rom'u.

Powodzenia

Reply to
Piotr