Jak ładowac?

Witam W jaki sposob ladowac 5 akumulatorkow Nimh?? Wiekszosc dostepnych na rynku ladowarek pracuje z parzysta liczba ogniw, ale te ktore pozwalaja ladowac baterie 6V kosztuja sporo (ok 200zl) Na elektrodzie znalazlem takie gotowe rozwiazanie:

sprawdzi sie ?? Wyczytalem rowniez ze tego typu akumulatory najlepiej ladowac ładowarkami mikroprocesorowymi? Prawda? Czy mozna znalezc gdzies takie ladowarki dla nie parzystej ilosci. Moze jakies amatorskie rozwiazanie ?? Pozdrawiam Simon

Reply to
Szymon Wróblewski

Dnia Sat, 4 Dec 2004 01:39:11 +0100, Szymon Wróblewski napisał(a):

zainteresuj sie ukladami MAX 712/713 i schematem, ktory jest w jej instrukcji na stronie producenta, a takze projektami dostepnymi w necie.

Reply to
Psychik

jest w jej

dostepnymi w necie. Mam wrazenie ze uklad ten jest juz troche "nieswiezy" :)) Znalazlem cos innego: mc33342

Koszt jest niski, elementow jak na lekarstwo jedynie nie do konca rozumiem jak dobrac elementy. Pozdrawiam Simon

Reply to
Szymon Wróblewski

Użytkownik "Szymon Wróblewski" snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:cor0ub$c0n$ snipped-for-privacy@news.onet.pl...

Zobacz scalak U2400B kosztuje ok.5zł .W Elektorze był schemat z opisem takiej ładowarki .Można nią było ładować od 1 do 12 ogniw.Ale po drobnych zmianach można ustalić inną ilość ogniw w zależności od potrzeb. Ma zabezpieczenie termiczne ,wykrywa /\ V ma również układ czasowy.Właśnie zabieram się z budowę takiej ładowarki. ps. Cena scalaka w sklepie w Poznaniu. Pzdr

Reply to
henry1

Użytkownik "henry1" snipped-for-privacy@xl.wp.pl> napisał w wiadomości news:cotm1i$epi$ snipped-for-privacy@nemesis.news.tpi.pl

Jeżeli mnie pamięć nie myli to U2400B działa tylko na czas z opcjonalnym rozładowaniem ogniw na początku. Nie przypominam sobie wykrywania -deltaV.

Reply to
Marek Dzwonnik

Właśnie dostałem od kumpla skan tego artykułu z Elektora i instrukcję obsługi tego scalaka.Faktycznie nie wspominają o/\V .Ale gdzieś widziałem taką tabelkę porównującą różne scalaki do ładowania aku.i coś mi się może pomylilo. Tabelkę widziałem dość dawno a masła jadłem dość dużo no i skutek taki że nawet nie pamiętam czy była w necie czy tez w jakimś czasopiśmie . Przepraszam ! Ja ją robię ze względu na to że będzie ładowała Ni-Cd i funkcja rozładowania jest wskazana no i koszt scalaka

7 xniższy od Maxa. Pzdr
Reply to
henry1

a jakie scalaki najlepiej by sie nadawały do ładowania aku samochodowych ( ok 90Ah) ojciek kupił teraz jakis wynalazek, którego duzym pradem nie mozna ładować i napisali zeby kontrolować temp, domyslam sie ze przewładowanie tez mu żywotności nie poprawia, wieć tzreba by zmontować jakąś ładowarke bo stary prostownik chyba za dobry nie bedzie

widział moze ktos gdzies taką ładowarke która by była dla mnie odpowiednia.. ??

Reply to
Konrad Rokicki

Użytkownik "henry1" snipped-for-privacy@xl.wp.pl> napisał w wiadomości news:covbrm$i93$ snipped-for-privacy@atlantis.news.tpi.pl

W takim razie obejrzyj również: TEA1102 LM3647 Oba do dostania w TME.

Reply to
Marek Dzwonnik

Dzieki sprawdzę i porównam . Pzdr

Reply to
henry1

Z tego co pobieznie przegladnalem dwa ciekawe rozwiazania. Atrakcyjniejszy wydaje sie scalak Philipsa (znacznie nizsza cena). Przegladnalem pdfa

ciezko sie z niego polapac jak przebudowac uklad zeby ladowal konkretna ilosc ogniw. Czy ktos ma moze jakies pomysly?? Pozdrawiam Simon

Reply to
Szymon Wróblewski