GPS, GSM - moduly - gdzie najtaniej ?

Witam. Do nich tez pisalem. Nie pamietam cen, ale nie ma tanszych od tych za

163 netto. Tak samo jak nie ma tanszej firmy z XT55 - tylko ta, o ktorej juz pisalem. Jesli chodzi o ceny i mozliwosci, to uwazam, ze temat mozna zamknac..chyba, ze ktos znajdzie cos lepszego. Teraz pozostaje tylko kwestia oprogramowania. To dopiero bedzie zajecie...

Dziekuje za pomoc Mariusz

Reply to
marcom

; dotyczy wlasnie polaczenia glosowego. Tzn wykrec nr i nie piskaj modemami - a w gsm wrecz glosowe.

Rzeklbym ze ma, bo uzywalem, ale czy to byl C35 czy C35i ?

"modem" w przypadku GSM to maly pikus, bo praktycznie wszystko od transmisji danych juz jest w telefonie, trzeba tylko zechciec udostepnic. Tylko ze polaczenie GSM jest za slabe zeby piski transmitowac, to "centrala GSM" ma modem wlasciwy jak sie laczymy z analogowym. Jaka jest polityka operatora to nie wiem, ale Era i pop udostepniaja bez zadnego wykupywania. Kupowac trzeba jak sie chce odbierac analogowe.

Ale GSM-GSM dziala bez problemow. Dzwonic trzeba przez ATDI. Tylko niestety platne za minute, no i byc moze po cenie transmisji danych.

Użytkownik Martin Lukasik napisał:

Ja znalazłem kiedyś to:

powinna być podobna, pamiętaj, że trzeba jeszcze do kosztów doliczyć ceny anten gsm/gps.

Reply to
Pawel Marciniak

marcom napisał(a):

Nie mam wykupionej żadnej specjalnej usługi. Zwykła abonamentowa (nie firmowa) karta w Orange.

Reply to
Adam Dybkowski

marcom napisał(a):

Usługa "transmisja danych z dodatkowym numerem" umożliwia dodzwonienie się DO komórki. Wtedy połączenia wykonywane na normalny numer są głosowe, a na ten dodatkowo wykupiony są połączeniami danych. Inaczej komórka nie miałaby jak stwierdzić, czy dzwoni do niej ktoś głosowo, czy może modem analogowy (w końcu też głosowo, nie?).

Wybieranie połączeń Z komórki jest możliwe i głosowo (ze średnikiem na końcu numeru), i w trybie danych. Wtedy można zadzwonić na normalny modem analogowy i transmitować dane z prędkością 9600 bps.

Reply to
Adam Dybkowski

Robgold napisał(a):

Bardzo fajne i malutkie moduły GSM/GPRS/EDGE to ma dopiero Nokia /Aplicom/. Przykładowo model 12i, na którym oparty jest modem ED77. Na pokładzie cały stos TCP/IP i maszyna wirtualna Javy (można pisać własne aplikacje chodzące w module, podłączyć do tego np. GPS). Ten moduł ma 3 wejścia analogowe, kilka cyfrowych, kilka wyjść i 3 UARTy. Ze wszystkiego można korzystać w Javie pisząc imlet.

Reply to
Adam Dybkowski

UDALO SIE :) No i slusznie. Masz racje. Nic nie jest potrzebne..albo inaczej mowiac, transmisja jest wlaczona domyslnie. Rozmawialem z Era i niewiele wiedza, ale Pan sie postaral i wiem tylko to, co mozna zaobserwowac - ze blokuja numery dostepowe do internetu przez TPSA. Rozmawialem tez z czlowiekiem od modulow GSM/GPRS i tez powiedzial, ze to powinno dzialac, chociaz nie wie czy z modemem analogowym tez. Wlasnie odpalilem i dziala. Okazuje sie, ze modem w komorce zawsze startuje z ustawieniem 9600, a moj modem chcial negocjowac 33600. Znalazlem w koncu feler AT+CBST !!!! Fabrycznie mialem 7,0,1 czyli 9600..a dalem 0,0,1 - autobauding i smiga. Po jednej stronie wyrzucam wyzwiska pod adresem TPSA, a po drugiej odbieram i jest mi z tym dobrze ;) Nadal nie wiadomo czy usluga danych musi byc wlaczona, czy nie..bo kazdy ja ma wlaczona jak dostaje SIM-a. Moze komus sie przydadza moje doswiadczenia. Najlepsze, ze tego CBST w ogole nie ma w moim pliku z komendami do C35. Mam ich kilka z sieci. Za to w tym od Ciebie juz jest, chociaz wyszperalem to z jakiegos pliku konfiguracyjnego do PDA. Ciekawe co na to ludzie, ktorzy pisali chyba wyzej, ze nie da sie polaczyc modem-modem analogowy via GSM. Piski przechodza i to calkiem ladnie.

Mariusz

Reply to
marcom

marcom napisał(a):

Bo piski generuje dopiero centrala wychodząca z operatora komórkowego na świat (do telefonii analogowej). Przekaz danych z komórki do centrali odbywa się cyfrowo - w połączeniu danych nie ma kompresji GSM.

Stąd już krótka droga do komórki szyfrującej - wystarczy nawiązać połączenie danych między dwoma komórkami (ta odbierająca musi mieć wykupiony dodatkowy numer) i przesyłać jako dane zaszyfrowany dźwięk, skompresowany wcześniej nawet czymś lepszym niż GSM (np. G.729 daje pasmo 8 kbps). Standardowe szyfrowanie w GSM jest bardzo marne i można dowolną komórkę podsłuchać obecnie sprzętem kosztującym zaledwie kilka tys. USD.

Reply to
Adam Dybkowski

Mylisz sie - nie przechodza. Od twojego telefonu do "centrali" leci strumien danych. Dopiero na "centrali" modem generuje piski do innych sieci. A czy to zrobi to zalezy od dobrej woli operatora.

Zobacz ze np w druga strone nie zadziala - jak z modemu analogowego zadzwonisz na komorke, to piski uslyszysz, ale polaczenia modemowego nie nawiazesz. Doczytaj co dostaniesz jak wykupisz usluge "transmisja danych".

Podobnie jest np z transmisja faksow. Tu Idea dla popakow jest mila i wysylac mozna. A Era dla abonentow juz nie - trzeba zaplacic ekstra.

Hmmm.. a co bedzie jak zrobie polacznie komorka-komorka ? Wtedy tez sie nie dogadaja ? Ciekawe, ze od strony modemu analogowego mam CONNECT 33600/ARQ, a od strony GSM CONNECT 9600/LRP. Komorka laczy sie na 9600 z ERA, a centrala analogowa TSPA,z moim modemem na 33600 ? Nie bardzo moge zadzwonic z analogowego na komorke, bo mam dziwna sytuacje - komorka z kablem Telefon-PC co chwile traci zasieg i szuka sieci. Odpinam kabel i nie ma problemu. Za to jak zaczne z komorki dzwonic na analogowy, to juz siec nie zanika i wszystko dziala. Kupilem kabel na allegro, kosmicznie tani..3,5 czy cos w okolicach. Wczesniej mialem pozyczony, starej daty, i nic sie takiego nie dziala. Pewnie cos sie po masie dostaje z PC i przeszkadza komorce. Tylko dlaczego jak wybieram nia numer, to wtedy jest stabilna ? No coz, wystarczy mi to, ze gdzies z zaswiatow zadzwoni do mnie moje urzadzenie i wysle jakies dane. W druga strone to dzialac nie musi. Ewentualnie zrobie sobie callback ;) Kupie 2 karty Heyah, bo zaplace majatek za telefon i jeszcze bede zglebial temat. Nastepnym krokiem bedzie GPRS, ale cos czuje, ze bez Javy wbudowanej w taki modul GSM, moze byc ciezko...

Mariusz

Reply to
marcom

Ano jak to zrobisz "zwyczajnie" to sie nie dogadaja.

Natomiast jest mozliwe polaczenie w trybie danych.

Bo 9600 masz w stanadardzie GSM [dla jednej szczeliny], a w "centrali" pewnie stoi nowoczesny modem ktory dogaduje sie wysoko.

A to jest co najmniej bardzo dziwne - tzn ze w druga strone dziala.

Z GPRS jest inaczej i jak tu Adam mowil - trzeba APN kupic.

J.F. napisał(a):

Można też inaczej - łączyć się kilkoma komórkami z Internetem i przesyłać dane przez pośredniczący serwer o stałym adresie IP. Nawet nie musi być to stały IP, ale wystarczy że rutowalny i znany w danej chwili (np. komputer z Neostradą). Wtedy z kilku komórek nawiązujesz sesje TCP/IP a serwer przekazuje dane w obie strony. Trzeba tylko taki napisać (pewnie z 10 minut roboty - podstawowe wywołania socketowe).

Reply to
Adam Dybkowski

Tez bym nie uwierzyl, ale sprawdzalem 10 razy. Kabel jak kabel - pomyslalem - i pewnie ma w srodku to samo co taki za

12 zlotych..ale moze jednak nie ?. Sam kiedys robilem kable i dawalem MAX232. Inni nie dawali i roznie bywalo. Pewnie teraz tez ktos chcial zaoszczedzic.

Skoro trzeba...Za to pozniej mozna probowac do woli, bo wyslanie paru znakow niewiele kosztuje. Nie wiem jeszcze, czy nie placi sie za kazde rozpoczecie polaczenia. Sprawdze, ale mam nadzieje, ze nie, ze tylko za przeslane dane. Nie mam jeszcze pojecia o tym jak rozpoczac transmisje przy pomocy AT i to mnie tylko martwi. Pewnie niebawem zaczne nowy watek ;) Poki co, dziekuje wszystkim za pomoc. Wiele sie dowiedzialem i do tego odpalilem ..chociaz troche sie meczylem.. transmisje. Teraz juz wiem, ze na pewno sie da.

Mariusz

Reply to
marcom

marcom napisał(a):

Wtedy cyfrowe połączenie danych jest bezpośrednio z komórki do komórki i nie ma mowy o "modemie". Po prostu wysyłasz 9600 bps, odbierasz 9600 bps.

Reply to
Adam Dybkowski
2 Aug 2006 13:58:41 -0700, na pl.misc.elektronika, marcom napisał(a):

Cześć

Sprawdź może w AB-micro (

) jak teraz sprzedają karty SIM do swojego APN . Kiedyś były one przeznaczone wyłącznie do firmowych modułów AB-micro. Gdzieś mi AFAIR wpadła potem w oko reklama, że roszerzają stosowanie na dowolne własne urządzenia użytkownika - ale nie mam pojęcia czy to aktualne .

Reply to
Jurek Szczesiul

I warto wiedzieć że połączenie komórka <> TA w sieci ISDN jest w przynajmniej Idea/Orange a-wykonalne. Tzn nie da się uzyskać przeźroczystego linku cyfrowego pomiędzy TA a komórką. Testowałem na Orange Biznes i długo z technikiem ich na w/w temat dyskutowałem.

Jeśli zaś po stronie ISDN będzie coś co umie emulować modem to w/w może się powieść.

kd,

Reply to
Krzysztof Drewicz