głowica do wiertarki?

witam ponownie, być moze jest to juz lekkie OT, ale dot jeszcze elektroniki, a juz przyzwyczailem sie ze do tej grupy ;-) chodzi o to, czy ktos nie wie, gdzie mozna byzdobyć głowicę do mocowania wierteł do 2mm - do typowego silniczka modelarskiego na 12V. moze ktos z was to wie?

Reply to
nuclear

Głowicę o regulowanym zakresie 0,5 - 3,5 do wiertareczki Proxon kupiłem w OBI. Kosztowała ok. 20 zł. Ale nakręca się ją na gwint. Nie wiem czym zakończona jest ośka w Twoim silniczku?

Tadek

Reply to
Tadek12

a na jaki gwint? miłoby było jakby to był metryczny

Reply to
nuclear

Mam taką wietrarkę i taką głowicę. Grzebyków do mierzenia gwintów nie mam także dokładnie nie podam rozmiaru gwintu. Przybliżone pomiary suwmiarką sugerują że to może być M8x0,75.

Ja kupowałem głowiczkę gdzie indziej, w Conradzie. Przyszła nakręcona na mosiężny kawałek nagwintowanego pręta, pewnie po to żeby szczęki nie wypadły w transporcie. Jeśli te sprzedawane w OBI mają tak samo, to ten kawałek pręta możesz zanieść na wzór gwintu do tokarza lub samemu zmierzyć jak masz czym.

TP.

Reply to
Tomasz Piasecki

Użytkownik "Tadek12" <t.bodalski_USUNTO_@_TO_TEZ_apteka.wroc.pl> napisał w wiadomości news:cv0m5s$hua$ snipped-for-privacy@atlantis.news.tpi.pl...

jest to moze PRN 28941 ? bo stego co sie zorientowałem to jest ona mocowana na M8 , a wiec by mi to pasowało (a tak nawiasem, to jaka moc by była przydatna, zeby czyms takim kręcic? ma słuzyc tylko do otworów w laminacie (max 2, 2.5mm) ale standardowo 1mm i jakie obroty powiny byc? bo mam silnik 10W ok 500obr/min , i własnie chciałem dać jeszcze przekładnie, zeby obroty zwiekszyć do 1000 - jest sens?

Reply to
nuclear

Dnia 2005-02-17 12:52, Użytkownik nuclear napisał:

Za małe obroty i za mała moc jak na efektywne wiercenie w laminacie. Najtańsze wiertarki do PCB kosztujące po 40PLN mają moc koło 30W i maksymalne obroty ponad 10000rpm a i tak w przypadku wiercenia wiertłami z węglików spiekanych przydały by się się większe obroty a mocy też mogło by być trochę więcej, szczególnie jeśli z średnicy 1mm chcesz od razu rozwiercić do 2,5mm.

Reply to
badworm

W takich badziewnych odkurzaczach samochodowych co to je sprzedaja po 20 kilka zl w kazdym hipermarkecie siedzi (siedzial w moim napewno) silniczek bardzo pdobny do MABUCHI RS380 byc moze nawet ktoras z jego odmian - to bardzo przywoite silniczki o bardzo dobrych mozliwosciach do ceny. Polecam wycieczke do hipermarketu, zakup odkurzacza i wyjecie silniczka a nastepnie na

wiecej informacji na temat tego cacka. liczba obrotow powinna byl nie mniej niz 12000 - 15000 rpm przy sporym momencie i duzej wytrzymalosci na przeciazenia. Tak naprawde to sa rewelacyjne silniki do napedu modeli, malych maszyn czy mechanizmow.

Reply to
PAndy

znalazłem u siebie silniczek, 25W, 6000/min - mysle ze na tym juz bedzie ok (jak jeszcze dam jakąś przekładnie (np 1.5:1) czyli bym do 10000 moze doszedł całośc będzie na łożyskach, wiec duzych oporów nie powinno być. a własnie, wie ktoś, gdzie mozna zdobyć paski zębate (takie jak w drukarkach) o roznych długosciach i rózne zębatki do nich np potrzebuje pasek o obwodzie ok 100 cm , 2paski o obwodzie ok 20cm i zębatki o promieniach z przedzialu 1cm-3cm da sie to w miare tanio gdzieś zdobyć poza allegro? bo jak widze nie ma tam tego co potrzebuje (a moze takie paski da sie w miare łatwo skracac ?

Reply to
nuclear

Paski zębate i zębatki w szerokim asortymencie są do kupienia w każdym sklepie z częściami zamiennymi AGD. Nie wiem tylko co powiedzą na takie obroty, ale spróbować można.

TP.

Reply to
Tomasz Piasecki

za kilkanaście EUR bywają 2-3 razy do roku w ALDIm wiertarki na 230V, maluśkie, o mocy jakieś 100W, z głowicą na małe wietła (używam 1-2mm), frezami, giętkim wężem itd.

Waldek

Reply to
Waldemar

O! a mozesz podac przyblizone okresy - pewnie znajac niemcow to jest jakas prawidlowosc...

Reply to
PAndy

tak na oko, to wiosna i jesień. Sprawdzaj co środę na

albo każ sobie posyłać info, to ci sami na skrzynkę wyślą. Aha, sprawdzaj pod północnym aldim, do południowego z Polski za daleko (najbliższy w okolicach Chemnitz).

Waldek

Reply to
Waldemar

Wielkie Dzieki!