Głośnik buczy gdy źródło jest wyłąc

Podłączyłem wyjście Audio Out (mini jack) z projektora do głośników (aux in). Wszystko jest fajnie poza tym że gdy wyłączę projektor z pilota, z głośnika wydobywa się ciche buczenie. Buczenie staje się głośniejsze gdy odepnę przewód od strony projektora - czyli samo wpięcie przewodu w głośniki powoduje powstanie tego efektu.

I co mogę z tym zrobić? Jakaś przelotka czy inna magiczna kostka do wpięcia pomiędzy przewód minijack która eliminuje ten efekt? A może olać wyjście z projektora i jakiś spliter do HDMI, które dostarcza obraz (nadawca jest zawsze aktywny, może to by rozwiązało problem) i wtedy przewód podpiąć między tym rozdzielaczem a głośnikami? Są w ogóle takie (man in the middle) przelotki żeby sygnał audio z HDMI po drodze podłączyć do głośników/słuchawek?

Reply to
Mateusz Bogusz

W dniu 9/2/2021 o 10:25 AM, Mateusz Bogusz pisze:

Rezystor 2,2kΩ - 4k7Ω równolegle do wejścia AUX. Masz za dużą impedancję na wejściu i przydźwięk sieciowy indukujący się w kablu robiącym za antenę jest słyszalny. Jeśli nadal będzie za głośno buczało jeszcze zmniejsz do 1kΩ...

Tam nie ma magii tylko za czułe wejście AUX...

Reply to
Rutkowski, Jacek

W dniu 02.09.2021 o 12:07, Rutkowski, Jacek pisze:

Przypuszczam, że raczej problemem jest prowadzenie kabli zasilających lub pętla masy. Wszystkie elementy zestawu powinny być podłączone do jednego przedłużacza i uziemione w JEDNYM miejscu. Uwaga na uziemienia kablówek i innego badziewia.

P.P.

Reply to
Paweł Pawłowicz

Właśnie wyczytałem w sieci podobne rzeczy. Teraz już wszyscy to jutro pobawię się w żonglowanie przewodami i użytymi zasilaczami.

Ale taka uwaga. Często gęsto, zasilacze impulsowe do mniejszej elektroniki mają wtyczki takie płaskie dwu-wtykowe. Czy to znaczy że tych urządzeń nie trzeba / nie da się uziemić?

Reply to
Mateusz Bogusz

Tak coś może być? x-D

Mateusz Bogusz

Raczej taki:

ten:
:)

Ogólnie cokolwiek nawet taki SMD upchany we wtyczce spokojnie da radę:

Rutkowski, Jacek

Osoba podpisana jako Mateusz Bogusz snipped-for-privacy@o2.pl w artykule <news:sgr94a$bb$ snipped-for-privacy@dont-email.me pisze:

To znaczy, że możesz wtyczkę obrócić o 180 stopni. Zwykle pomaga.

Reply to
Andrzej P. Wozniak

piątek, 3 września 2021 o 04:36:12 UTC+2 Andrzej P. Wozniak napisał(a):

Byle nie "dla pewności dwa razy" ;>

Reply to
Dawid Rutkowski

To znaczy, że zasilacz ma tak dobrą izolację od sieci, że nawet bez uziemienia zasilanego urządzenia zabezpiecza użytkownika przed porażeniem prądem. O ile mnie pamięć nie myli to izolacja ta ma spełniać wymogi określone dla izolacji podwójnej lub wzmocnionej. P.G.

Reply to
Piotr Gałka

Jak masz za dużo kasy to daj znać, za połowę tej ceny na pewno ktoś zrobi ci przejściówkę z rezystorami :)

Reply to
Arnold Ziffel

Miałem dokładnie takie zjawisko i rozwiązałem je wlutowując równolegle rezystor na wejście (dwa rezystory, bo stereo). Nie pamiętam wartości, ale ok. 2k2. Czyli tak jak już ktoś w tym wątku pisał. Za duża impedancja wejściowa wzmacniacza w głośnikach.

Reply to
Arnold Ziffel

W czwartek, 2.09.2021 o 10:25, Mateusz Bogusz napisał:

Zmienić przewód głośnikowy. Z WireWorld Platinum Eclipse 8 na ten przykład nigdy nie buczy, jak mówią audiofile.

Reply to
Collie

Tym razem nie miało to żadnego znaczenia. Również wszystkie spięte urządzenia są podłączone do tego samego gniazdka - mają tę samą fazę, neutralny i uziom.

Reply to
Mateusz Bogusz

Jeżeli cokolwiek byle dodało jakąś rezystancję, to dodałem rozgałęzienie i wpiąłem równolegle...słuchawki - faktycznie ucichło :-D Wpięcie zamiast słuchawek nadajnika bluetooth także eliminuje ten "60Hz Hum" - a jednego z tych i tak potrzebowałem w dalszej kolejności, bo za dnia projektor leci na głośnikach, ale wieczorem kiedy sam oglądam to zakładam słuchawki.

Problem rozwiązany jak dla mnie! Dzięki wszystkim :-)

Reply to
Mateusz Bogusz

Czyli ten reduktor miał za dużą rezystancje. Zmierzyłeś go może? Tak z ciekawości...

Reply to
Rutkowski, Jacek

Ten reduktor z alle? Nie, nie mierzyłem - nie pomyślałem o tym :-( Ale czekaj, "za duża" rezystancja? Nie jestem elektrykiem, ale myślałem że za duża to co najwyżej "za mocno" stłumi, a nie podbije jeszcze.

Podłączając drugie słuchawki "głośność" spadła (tak myślałem przed podłączeniem) - tzn. źródło dźwięku trzeba podkręcić (głośność) żeby głośniki grały ponownie tak samo głośno.

Reply to
Mateusz Bogusz

Jeśli rezystancja jest duża >100kR to praktycznie nie tłumi(obciążą) sygnału na wejściu wzmacniacza. Gdy ją zmniejszasz np do 1kR to bardziej tłumni (obciąża) sygnał na wejściu wzmacniacza.

Słuchawki masz pewnie standardowe 32R na kanał? Jeśli tak to zdecydowanie one mocno obciążają(tłumią) sygnał na wejściu przez co jest ciszej. Niczemu to nie szkodzi że słuchawki są wpięte na stałe (jeśli nie jesteś audiofilem) bo wyjścia Audio są przystosowane do pracy ze słuchawkami.

Reply to
Rutkowski, Jacek

Widziałem wcześniej :-)

Sprawdziłem kilka razy wtyczki, przekładałem zasilacze o 180 stopni. Po prostu głośniki które mam, mają tak że samo wpięcie przewodu minijack (bez aktywnego źródła) w wejście aux powoduje że zaczynają buczeć "60Hz hum" - im dłuższy przewód tym głośniej. Ostatecznie "rezystor" w postaci równoległych słuchawek (które i tak miały tam trafić) rozwiązało problem.

Reply to
Mateusz Bogusz

Czy na kanał to nie wiem, słuchawki są o impedancji 32 Ohm (dokształciłem się po Twoim pytaniu).

Z ciekawości, jeżeli alternatywnie sprzedają także 16 Ohm, słuchawki które będą grały głośniej to dlaczego wszyscy producenci nie robią na 16 Ohm skoro mogli by reklamować że głośniejsze?

Pi razy oko gałkę głośności x2 trzeba było podkręcić - wytłumaczyłem sobie to tak, że skoro są dwa odbiorniki wszystko się zgadza :-P

Uuu, nawet nie pomyślałem o tym że mogłoby to czemuś szkodzić. Pewnie jakieś pasma przez to tracą? Nie pomyślałem o tym, ale nie słyszę różnicy na tym "sprzęcie" co mam.

Reply to
Mateusz Bogusz