Generator sygnalu PAL na AT90s2313 - w budowie :)

Wysyłając taki oto zestaw znaków dnia 04-07-11 00:51 Piotr C. nakarmił(a) stado głodnych newsserwerów:

Po co od razu z grubej rury? Generator takiej planszy testowej o jakiej pisałem był opisany w Praktycznym Elektroniku. Konstrukcja maksymalnie uproszczona: generator 3,27MHz, licznki synchroniczne 74HC590, EPROM

64kB, multiplekser 74HC157 i MC1377.
Reply to
badworm

Nie zakladasz piksla kwadratowego. zakladajac ze w poziomie otrzymasz 50 piksli - wielgachne cyferki da sie wyswietlic.

Czesc! Wlasnie - kazdy piksel ma swoja komorke w pamieci i teraz je tylko odczytac i przeslac do przetwornika C/A. Zdaje sie, ze podobnie byly dawniej robione generatory obrazu testowego TV. Takie studyjne. Trzy lampy analizujace (osobno dla kazdego koloru) z fabrycznie naniesionymi na plytce fotoczulej skladowymi obrazu dla danego koloru. Obraz nie byl rzutowany przez obiektyw, tylko od razu strumien elektronow dokonywal analizy. Dalej obrobka sygnalu jak w normalnej kamerze. Slyszalem, ze producentem takich generatorow dla telewizji byli w ramach RWPG Wegrzy. Teraz sam bym kupil cos, co daje taki telewizyjny obraz kontrolny, w postaci malego, zgrabnego generatorka. Pozdrawiam Maciek

Reply to
Maciek

W obecnych czasach wystarczy całkiem niewielka Alterka, przetwornik C/A i koder PALu. A jak weźmiesz nieco większy FPGA to i koder PALu można pominąć, tyle że przetworniki już muszą być znacznie szybsze. Nie widzę przeszkód, aby całość wyglądała jako mały zgrabny generatorek, łącznie z zasilaniem (akumulator Li-Ion) zmieści się w obudowie mniejszej niż komórka.

Reply to
Adam Dybkowski

Wszystko fajnie jak się tak wymienia :) Ale cena to chyba wyjdzie jak za 2 komórki :(

Reply to
Piotr Chmiel

Conajwyżej cena developmentu. Same części + PCB kosztowałyby pewnie nie więcej niż 500 zł.

Reply to
Adam Dybkowski

No ładnie :( A ja zrobiłem swoj tester obrazu za jakieś 50 zł . I jak mi ktoś pisze o wodotryskach i co to nie można zrobić na innych układach (gdzie ja uzyłem 1 ukontrolera + 1 koder PAL) to aż mnie trzęsie .

pzdr,

Reply to
Piotr Chmiel