font rastrowy - czym zrobic

Witajcie

Jakim narzedziem mozna wygenerowac font rastrowy do wlasnego projektu? Na wyjsciu potrzebuję coś podobnego:

tylko inny rozmiar, 7x9

Reply to
DJ

ciach

GIMP? Napisac potrzebne literki i wyciac z bitmapy? jesli zrobic to fontem proporcjonalnym w siatce to nawet w jakims automacie mozna...

Reply to
PAndy

PAndy napisał(a):

I co potem z plikiem? gimpa wprawdzie nie mam, ale za to cala mase programow do zapisu grafiki... zapisze w bmp i co dalej? czeka mnie ekstrakcja naglowka i inne zabawy zeby przerobic na macierz dla C? nieeee... chyba nie dla mnie.

Juz predzej napisać na szybko wlasny skrypt w perlu, albo klikalne coś w javascripcie... Tylko... nie chcialem robic wynalazku koła na nowo... przecież ktos napewno juz to kiedys robil, chocby na wyswietlacze LCD, na drukarki POS, itp

Oczywiście googlałem, ale znajduję przede wszystkim edytory fontów TTF, OTF, PS, itd... trafiłem na jakiś radziecki programik, ale ma zaszyte na stałe rozmiary 5x7, 10x16

Oczywiscie gotowych forntow tez jak na lekarstwo, albo nie potrafie znalezc :(

Reply to
DJ

moŻe ten:

co prawda 5x8 ale to dopiero wersja beta, może autor na życzenie doda inne rozmiary?

Reply to
krytykk

Zawartość katalogu w linuksie:

/usr/X11R6/lib/X11/fonts/misc$ ls|grep -i ISO8859-2

10x20-ISO8859-2.pcf.gz 4x6-ISO8859-2.pcf.gz 5x7-ISO8859-2.pcf.gz 5x8-ISO8859-2.pcf.gz 6x10-ISO8859-2.pcf.gz 6x12-ISO8859-2.pcf.gz 6x13B-ISO8859-2.pcf.gz 6x13-ISO8859-2.pcf.gz 6x13O-ISO8859-2.pcf.gz 6x9-ISO8859-2.pcf.gz 7x13B-ISO8859-2.pcf.gz 7x13-ISO8859-2.pcf.gz 7x13O-ISO8859-2.pcf.gz 7x14B-ISO8859-2.pcf.gz 7x14-ISO8859-2.pcf.gz 8x13B-ISO8859-2.pcf.gz 8x13-ISO8859-2.pcf.gz 8x13O-ISO8859-2.pcf.gz 9x15B-ISO8859-2.pcf.gz 9x15-ISO8859-2.pcf.gz 9x18B-ISO8859-2.pcf.gz 9x18-ISO8859-2.pcf.gz clR6x12-ISO8859-2.pcf.gz
Reply to
pisz_na.mirek

Może ten Cię zainteresuje

Pzdr

Reply to
mokule

A z jakiego pliku chcesz to wygenetrowac? True Type? Bo jesli masz pliki fon to jest to proste - plik jest po prostu tablica fontu rastrowego proporcjonalnego. Wiec wystarczy zrobic konwersje ttf->fon.

Reply to
T.M.F.

PAndy napisał(a):

To trzeba było tak od razu...

i zapewne rowniez w opensource...

no nie chce kola na nowo wynalezc..

A co z nim nie tak? bo to groups.google.com Mam pisac bez pl-ogonkow? czy jakies inne niespodzianki sadzi?

Reply to
DJ

fajnie wiedziec na przyszlosc :) jednak na teraz - nie ma tam 7x9

Reply to
DJ

mokule napisał(a):

To demo, nie zapisuje (save nie dziala) Na stronie brak informacji ile toto kosztuje...

Reply to
DJ

T.M.F. napisał(a):

Nie. Chce go narysowac z palca, z reki. Tak bedzie najbardziej optymalnie dla oczekiwanego rezultatu.

No tak wlasciwie, to automatyczna konwersja da w wiekszosci przypadkow kiszke dla malych rozmiarow takich jak 7x9. Nawet jesli sie dobierze optymalny font, to potem i tak jest sporo poprawiania (np o da w rezultacie kulke). Juz lepiej naklikac od zera, na czysto.

Chyba najbardziej kuszaca jest wersja z gimpem. Zaraz poszukam kogos kto uzywa gimpa tu w poblizu.

Reply to
DJ

Jasne

Nie zdążyłem jeszcze wymyśleć :) Jeśli jesteś zainteresowany to sie dogadamy.

Reply to
mokule

Niekoniecznie. Dla malych rozmiarow komp korzysta z wczesniej spreparowanych fontow rastrowych. Potrzebujesz jakies specjalne fonty? Bo jesli nie to ulatwisz sobie zycie zagladajac do /windows/fonts albo sciagajac fonty do XOrg dla linuxa. Przypuszczam, ze nawet 7x9 znajdziesz.

Gimp jest za darmo do sciagniecia.

Reply to
T.M.F.

Assembler i stale bitowe. Ladnie widac w dowolnym edytorze tekstowym :-)

Tzn cos takiego: DB 01000010b DB 00100100

..

:-)

T.M.F. napisał(a):

No ale pisales:

TTF jest wektorem, wiec konwersja da mi rezultat na wprost - pixel przykryty znakiem w >50% bedzie czarny, bez zadnej optymalizacji ksztaltu znaku.

Nie... ISO8859-2, nawet wlasnorecznie ogonkowane

znakomita wiekszosc .fon jest na 12 x costam Z tego co poobserwowalem sa generowane automatem, wygladaja mizernie...

Poszperam, moze beda lepsze.

Wiem staralem sie poszukac kogos kto juz go ma i uzywa

Reply to
DJ

PAndy napisał(a):

Myslalem ze jakies przewinienie ciezszego kalibru...

No faktycznie bylo: Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2" Content-Transfer-Encoding: quoted-printable

Jesli mi powiesz gdzie przestawia sie tu w googlach na MIME, to zrobie to. A jak sie nie da, to bede pisal bez ogonkow i bedzie spokoj...

Reply to
DJ

DJ napisał(a):

Nie, czekaj... przeca to jest MIME 1.0 Wiec o co chodzi? o to ze Content-Transfer-Encoding nie jest 8-bit? Nie przesadzajmy. Netykieta wymaga 8-bit czy cos?

Reply to
DJ

odpal okienko DOS zobacz w wybor. Jest kilka ladnych, choc 7x9 nie ma.