element Peltiera jako zrodlo pradu

No, to wykluczamy, sam mówiłeś "weźmy gaz w termosie"

Nic z tych rzeczy. Gaz w pudle osiąga stan termodynamicznej równowagi (entropia w układzie zamkniętym nie maleje), w której nie ma obszarów wyróżnionych a średnia prędkość cząstek jest miarą temperatury, która tym samym jest wszędzie jednakowa.

Reply to
Jacek Maciejewski

A Ziemia to nie jest termos ? :-)

Ale to jest duzy termos. Ma np 5 km wysokosci. Nadal jestes pewny ze grawitacja nie ma zadnego wplywu ? Szczegolnie ze mozemy gaz rozrzedzic i droga swobodna bedzie miala np 100m.

Brzoza? 10-letnie nadają się do wycinki na opał. Oczywiście sadzone z sadzonek a nie z nasion. Podobnie topola.

A, i tu jest właśnie całe piękno tej sprawy - zadrzewienie na na obszarze od 0,1ha w górę (czyli od 1000m2) liczą się za las.

I wtedy regularne przerzedzanie lasu to racjonalne gospodarowanie zasobami leśnymi :D

Reply to
Andrzej Lawa

Zawsze można stopniowo wymieniać ja coś szybkorosnącego (modrzew?).

Cały - nie. Ale stopniowo, równomiernie po kawałku - przy pilnownaiu, żeby całkiem nie zniknął - to się nazywa "gospodarka zasobami" :)

Reply to
Andrzej Lawa

już ci J.F. odpowiedział.

Reply to
Marek Lewandowski

A.Grodecki napisał(a):

A nieprawda. Ma i to duzo :) A latwiej to zrozumiec patrzac na przetworniki termojonowe.

Reply to
Jaroslaw Berezowski

Użytkownik Jaroslaw Berezowski napisał:

Powtarzam po raz n-ty. Chodzi mi o zasadę działania przetwonika energii netto, a nie o to ile energii da się teoretycznie wydobyć mając 2 media o konkretnej różnicy temperatur.

50% o których mówię, to maksymalna sprawność układu źródło energii - odbiornik, co zresztą nie jest niczym odkrywczym.

Może w końcu ktoś zada sobie trud zrozmieć o co mi chodzi zanim zacznie odpisywać ;)

Reply to
A.Grodecki

A.Grodecki napisał(a):

Zadalem i powtarzam, ze teoria kinetyczna gazow ma i w tym wypadku zastosowanie :)

Reply to
Jaroslaw Berezowski

Użytkownik Jaroslaw Berezowski napisał:

Przyznaję że nie przypuszczałem, że zjawisko termoelektryczne (na poziomie elektronowym) ma bezpośrednio wspólny mianownik z adiabatą, izotermą, izobarą czy innym draństwem opisywanym w skali makro...

Reply to
A.Grodecki

A te 50% to przy jakich zalozeniach ?