Elektrozawory ISO

Witam wszystkich

Potrzebuję informacji na temat standardu (bądź standardów) dotyczących elektrozaworów stosowanych w pneumatyce i automatyce. W sklepie internetowym na

znalazłem informacje jakoby istniały 3 różne standardy (ISO-0, ISO-1, ISO-2). Do ISO-0 jest podany konkretny numer standardu (ISO 15407-1). Zacząłem szukać w internecie
i natrafiłem również na inne standardy (ISO 5599-1 i ISO 5599-2). Czy jest może ktoś zorientowany w tych wszystkich standardach i może mi powiedzieć czego one własciwie dotyczą - wymiarów elektrozaworu, zadad działania, zasad budowy, czy jak?

Pozdrawiam Michał

Reply to
OneEye

A u zrodla szukales ?

ISO 15407-1:2000 Pneumatic fluid power -- Five-port directional control valves, sizes 18 mm and 26 mm -- Part 1: Mounting interface surfaces without electrical connector

ISO 15407-2:2003 Pneumatic fluid power -- Five-port directional control valves, sizes 18 mm and 26 mm -- Part 2: Mounting interface surfaces with optional electrical connector

ISO 5599-1:2001 Pneumatic fluid power -- Five-port directional control valves -- Part 1: Mounting interface surfaces without electrical connector

ISO 5599-2:2001 Pneumatic fluid power -- Five-port directional control valves -- Part 2: Mounting interface surfaces with optional electrical connector

ISO 5599-3:1990 Pneumatic fluid power -- Five-port directional control valves -- Part 3: Code system for communication of valve functions

Reszta za pieniadze [~60 CHF sztuka] ale na oko widac o co chodzi. Znormalizowane "podstawki" pod zawory, dzieki czemu mozna wymienic elektrozawor na podobny innego producenta bez problemow z innym rozlozeniem rurek, sterowaniem itp. Obejrzysz katalogi konkretnych produktow, to sie zorientujesz o co chodzi, chyba ze masz konkrety wypisac. Byc moze PKN bedzie mial taniej .. nie, o jakies grosze.