Elektroniczna zmiana polaryzacji zasilania

Ale musi byc ponizej 9 zl :-)

No to podaj napięcie zasilania i prąd silnika.

I co na to powiecie? -->

:-)

Reply to
ele mid

Powiemy tak:

  1. W momencie przełączenia masz chwilę, w której przewodzą wszystkie tranzystory.
  2. Zapomniałeś o zabezpieczeniach.
  3. Masz tylko zmianę polaryzacji, bez możliwości wyłączenia.
  4. MOSFETy są jednak chyba droższe od bipolarnych przy małych mocach?

Jaki prąd pobiera ten silniczek? Bo mi z obliczeń wychodzi, że przy napięciu 6V powinno dać się obciążyć spokojnie do 1A...

Jeszcze raz się przyjrzałem i widzę, że mostki są zasilane z napięcia stabilizowanego przez stabilizator 7805. I to prawdopodobnie ten stabilizator się nie wyrabia i za duży spadek napięcia jest własnie na nim.

Woltomierz w dlon i zmierzyc gdzie te spadki.

W szczegolnosci to troche male napiecie jak na BUZ10 - tzn

6V od biedy by wystarczylo, ale jesli te 4011 zasilane z "5V" robionych przez 7805 z 6.0V .. to ja sie nie dziwie :-)