czujnik poduszki powietrznej w samochodzie

Dnia 2004-07-19 14:30, Użytkownik Oracz napisał:

Nowe czujniki to nie wiem, ale kiedyś była to po prostu kulka metalowa, która ze zdefiniowanym oporem leciała do przodu przy hamowaniu. Jeśli nastąpiło udzerzenie, to kulka pokonywała opór materiału i dolatywała do końca kanału, zwierając styki.

Reply to
Tomasz Wójtowicz

Wtedy nie bylo poduszek. W calkiem nowych sterownikach widzialem podejrzany o to element - dlugi, waski, i cos w srodku lata. Tylko ze obok bylo sporo elementow na plytce, to moze bardziej skomplikowane jest.

"Dlugi" tzn 3 cm. Tyle musi kulka przeleciec .. i tyle przelatuje czlowiek w tym czasie.

Bosch robi takie czujniki, są to czujniki przyśpieszenia, wykonane w technice mikromechaniki krzemowej, widziałem na zajęciach zdjęcie struktury wewnętrznej, ciekawa rzecz, Ale nie pamiętam oznaczeń pzdr Kamil

Reply to
KKR
Reply to
Krzysztof Kisiel

A co to jest to biale pudelko na srodku ?

Czy to jakis styk mechaniczny, czy

No to kurcze jestem pod wrazeniem! Wiec role czujnika spelnia cewka+jakis ruchomy kubek?A to przeciez nowa konstrucja - 1999!! (Jaki to VW?) Dzieki za fotki :-) Pozdro. Marek

Oracz napisał(a):

mnie to raczej wyglada na sprezyne...

Reply to
"PrzemcioŻ."

Ghost napisał(a):

a teraz wyobrazcie sobie, ze cos sie tam dostaje... albo sprezynka peka:))) nie lepsze bylyby czujniki przyspieszenia scalone? ciekawe...

Reply to
"PrzemcioŻ."

Ghost napisał(a):

wydaje mi sie ze po prostu najtansza metode czujniki scalone sa drozsze i potrzebuja procka do obslugi

Reply to
"PrzemcioŻ."

Kto to tlumaczyl ?

"Kontaktron o mocy przełączeniowej 20 W lub większej w zakresie obrotów 17 – 43 A, w formie szklanej kapsułki, niezawierający rtęci, którego wymiary nie przekraczają 3 × 21 mm, do stosowania do produkcji czujników wstrząsu samochodowych poduszek powietrznych"

"Reed switch having a switching power of 20 W or more within the range of 17-43 A.turn, ..."

Widac czesci do samochodow sa specjalnie traktowane :-)

to wtedy przy wlaczeniu zaplonu system sprawdzi poprawnosc dzialania i jezeli cos nie-teges to zaswieci sie czerwoniutka kontrolka SRS ;-) nie wiem na jakiej zasadzie dziala ten self-test.. ale podobno dziala ;-)

pozdrawiam Piotr

Reply to
Piotr Nowak