ekran dotykowy na kierownicy samochodu

zamarzyl mi sie "home made tuning car computer on steering wheel"

mam juz dawce - to tani stary laptop z ekranem dotykowym 10 cali problem jest w tym ze caly jest za duzy aby go tam zamontowac - sama matryca pasuje idealnie ale - zawsze jest jakies ale - idzie od niej 25 scierzek do reszty laptopa, i pomyslu nie mam jak to przepuscic przez kierownice ktora sie kreci - sa jakies gotowe patenty na takie sytuacje?

Reply to
Bucz

Bucz schrieb:

są. Kable wleczone oraz komutatory. Aha, to są ścieżki, jak już. No i w kierownicy jest na ogół airbag...

Waldek

Reply to
Waldemar

nie w mojej - dlatego jest tam DUZO miejsca na touch LCD panel

Reply to
Bucz

pierwsze slysze... to cos takiego jak kabel od papugi do CB radia?

my bad

nie w mojej - dlatego jest tam DUZO miejsca na touch LCD panel

Reply to
Bucz

nie musze bo decyzja juz podjeta to ma miec zastosowanie glownie w trasie do GPS-u gdzie za wiele sie nie kreci

Reply to
Bucz

Może kup sobie kilku calowy telewizor LCD, zamontuj go na kierownicy (jeśli naprawdę musisz chodź to naprawdę nie jest to dobry pomysł), sygnał możesz przesyłać drogą radiową wystarczy podciągnąć tylko jeden kabel zasilający (masa już powinna być na klaksonie). Musiałbyś jeszcze zdobyć laptopa z wyjściem TV. Zapomniałem jeszcze o tym że to ma być ekran dotykowy: wtedy dochodzi jeszcze kabel USB, ale to tylko 2 albo 4 przewody.

Pozdrawiam MD

Reply to
Maksymilian Dutka

szybki dostep do informacji i wszystko na miejsscu tak jak chce pytanie dodatkowe - czy twoj samochod to twoje biuro i dom?

Reply to
Bucz

ludki...! ale ja naprawde nie potrzebuje informacji co ja mam kupic bo mam i PDA mam i LAPA , oddzielny GPS i ja juz wybralem ze najlepszym dla mnie bedzie 10" dotykowe na wheel-u = mp3, internet z hot-spotow i gprs-u , integracja z komputerem pokladowym samochodu, itp. itd.

potrzebuje konkretnych informacji/danych jak najprosciej i bezawaryjnie przepchac te 25 "miedziakow" przez czesc ukladu skretnego samochodu

Reply to
Bucz

Połączenia z kierownicą są robione przez płaski kabelek zwinięty w spiralkę naokoło wału kierownicy. Zwojów na tyle dużo, że te 3 obroty kierownicy zacieśniają lub rozluźniają taki kłębek. I w tym widzę problem, tymi 25 ścieżkami idą sygnały o dość dużej częstotliwości, długi kabelek im nie posłuży. Ścieżek też bardzo dużo... Nie widzę tego generalnie rzecz biorąc.

TP.

Reply to
Tomasz Piasecki
[..]

Normalnie. Zostawic wiekszosc ilosc kabla "linki" i pozwolic mu zawijac sie ze skretami. Kierownica w nieskonczonosc sie nie kreci. Chyba 1.5 skretu ze wspomaganiem i 2.5 bez. Nie pamietam dokladnie.

m.

Reply to
Martin Lukasik
Reply to
Martin Lukasik

Ale kierownica nie moze byc na rurze. Musi byc po drodze kilka przegubow, zeby sie ladnie zlozyla po wypadku.

No niby mozna kable i przez te przeguby przeciagnac ..

Otóż to. W dodatku, nawet jeśli to jest kilka osobnych przewodów, to nie lecą nimi dziesiątki czy setki MHz. Przewodzik może mieć i kilometr.

TP.

Reply to
Tomasz Piasecki

blur schrieb:

o ile mnie sclerosis nie myli, to w moim samochodzie są one podpięte pod mid CAN.

Waldek

Reply to
Waldemar