Działnie najzwyklejszego kalkulatora.....bramki funkcje....co jeszce nie wiem.

Pomyślałem że może dobrze by było zapytać na tej grupie o sposób działania kalkulatora.

Może bliżej temu tematowi do elektroniki niż programowania... ?

Może zacytuję część treści mojego posta z pl.comp.lang.c:

"Chciałem zadać pytania dotyczące mechanizmów działania.trywialnego windowsowego kalkulatora. Niby prosty kalkulator, a jednak jest nad czym się zastanowić.... Pytania te charakteryzyją dotyczą działanie kalkulatorów wszelkiej maści, i wszelakich producetów. Intrygujące mnie pytania to:

Czy działnie jego opiera sie na zadeklarowaniu trzech zmiennych x, y, z:

x, y - składniki z - wynik

Czy może jest to tak, iż sa to zmienne x1, i x2 i przyciskając przycisk + - / * następuje przełączanie zmiennej x, z x1 na x2 ?

I jak to jest że przyciskając na normalnym kalkulatorze np.

5 + 6 i nacikajac kolejne +7, kalkulator przed zaktualizowaniem na wyświetlaczu przyciśnietej 7 automatycznie aktualizuje najpierw wynik 11, po czym dopiero aktualizuje 7, a dopiero po przyciśnięciu = sumuje 11 i 7 i daje wynik 18."

Może ktoś dysponuje dokumentacją jakiegoś najprostrzego kalkulatora, i opisem logicznym co tam w środku piszczy ?. Cuda czasami się zdarzaja...

Reply to
Dr.Endriu

Dr.Endriu napisał(a):

Czytałeś może ten wątek?

Darek R.

Dr.Endriu napisał(a):

[ciap]

całkiem znośny kalkulator podobny do tego z Windowsa jest np. jednym z przykładów w pierwszej części "C++ buider vademecum profesjonalisty"

rozdziale temu poświęconym męczą bardziej temat interfejsu użytkownika ale źródła są. mogę podrzucić na priv, ale musiałbyś się przypomnieć.

Andrzej Kamieniecki

Reply to
Andrzej Kamieniecki

Bardzo prosze jeśli można...