DVD na 110V

A schemat gdzie ? My mamy sie meczyc ? :-)

I co - dziala, nie dziala, boisz sie ? :-)

Kostka

wyglada na to ze 230V zniesie, a nawet zaleca sie :-) Sadzac po opisie to nawet nie trzeba nic zmieniac.

Pozostaje sprawdzic napiecie mostka, diody D100 i pozostalych kondensatorow ..

Łącznie z transformatorem..

Władysław

---------------------------------------------------------------------- Portal z najlepsza wyszukiwarka! >>>

Władysław Skoczylas

To na oko jest wszystko jedno.

Moze sie okazac za malo .. tu stalego jednak 320V ..

Kondensator przy 230V wystarczy jak będzie 47uF, ale 100uf tez moze byc, raczej nie ma problemu żeby działał w naszej sieci bo to są uniwersalne konstrukcje. Mam np. dwa identyczne względem siebie zasilacze do DVD LG, jeden był stosowany w europejskich modelach, drugi w licencjonowanych za oceanem i jedyną różnicą był ten kondensatorek. Jak J.F napisał, nawet lepiej będzie działał bo sprawność przy wyższym napięciu jest większa.

Reply to
conra68000

conra68000 snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> napisał(a):

A numery katalogowe transformatorów przetwornicy w tych LG były identyczne ?

Ja bym to sprawdził w następujacy sposób: Podłączyć do autotransformatora regulowanego 0-250V przez bezpiecznik ze

200mA i miliamperomierz AC. Zwiększać napięcie od zera - przy 50-80V przetwornica powinna wystartować. Przy zwiększaniu napięcia pobór prądu powinien maleć (przy 220 powinien być ok 2 razy mniejszy niż przy 110) - zwiększać w strone 230V - jeśli prąd cały czas maleje, albo od 200 do 230V niewiele wzrasta to można zaryzykować. Przy tych eksperymentach warto by oglądać na oscyloskopie przebieg na wtórnym uzwojeniu albo chociaż mierzyć wyprostowane napięcie. Oczywiście ryzyko właściciela! Wmak
Reply to
Wmak

Identyczne, właśnie ten 110 został przerobiony na 230. Nie miałem 56uf, tylko

100u i dałem taki - zero problemów (przy 110V było 150u)
Reply to
conra68000

Akurat przy tej kostce to bez znaczenia - ma czujnik pradu plynacego.