Drukarka igłowa - drukowanie natychmiastowe

Witam.

Czy ktoś wie skąd można ściągnąć informacje o programowaniu drukarek igłowych Panasonic? Mam dokumentację Epsona ESC/P, szukam komendy właczającej tryb "Immediate mode" - tak by drukowane znaki pojawiały sie natychmiast po ich wysłaniu a nie po otrzymaniu CR/LF, jak to sie dzieje domyślnie. Znalazłem komendę 'ESC i n', ale jest ona przestarzała i nie używana.

Niestety nigdzie nie widzę odpowiednika :( Czy panasonic ma coś takiego?

(Panasonic KX-P1081 - ale to niema wiekszego znaczenia)

Reply to
Sławomir Jeliński

Poszukaj na googlach.

Czyli chcesz zrobić maszynę do pisania. Obawiam się że to nie takie proste. Też kiedyś próbowałem. W większości przypadków igłówki to drukarki wierszowe, a to znaczy, że nie możesz w prosty sposób wydrukować 1 znaku i w tej pozycji zatrzymać głowicy. Jedyna rada: Wysłać znak, potem CR, a przy drukowaniu następnego znaku wydrukować go z pewnym offsetem względem krawędzi. Jeżeli nie masz w drukarce włączonej funkcji autolinefeed, to powinno zadziałać.

Adam

Reply to
ammpp