drukarka HP LJ 2100 problemy....

Witam!

Kupilem drukarke HP LJ 2100... na papierze drukuje bardzo lanie, wyraznie i czysto, niestety przy wydrukach na folii pojawiaja sie zabrudzenia... czy ktos mial podobny problem? uzywalem sterownikow z windowsa a teraz sterownikow PCL 5E, przy sterownikach PCL 6 pojawial sie blad "unsuported binding"...

Jakies pomysly jak usunac ten problem ?

a drugi problem dotyczy karty sieciowej... czy jest mozliwe uzywanie drukareczki bez podlaczenia jej do komputera PC za pomoca LPT ? poprostu podlaczyc kabelek do huba/switcha i korzystac z niej jako drukarki sieciowej? jesli tak to na jakich sterownikach bo moje obecn PCL5e tego chyba nie umozliwiaja... :(

Reply to
Stoowa

Użytkownik Stoowa napisał:

Masz oryginalny toner HP, czy "bieżnikowany" ? Na dosypywanych tonerach miałem podobny problem. Może to być również przyczyną zużytego zespołu utrwalacza.

Sterowniki są te same. Trzeba uruchomić w windowsie port sieciowy przez TCP/IP. Windowsy z serii 9x nie mają wbudowanej takiej opcji i trzeba zainstalować dodatkowe oprogramowanie producenta drukarki. W windows XP można zdefiniować port sieciowy drukarki.

Pozdrawiam Grzegorz

Reply to
Grzegorz Kurczyk

Tak, potrzebujesz albo zewnetrznego printserwera, albo dokladanej do drukarki karty sieciowej HP Jetdirect 610N (miejsce na nia masz w drukarce pod boczna klapa tuz obok zlacza LPT, w takiej metalowej puszce), sterowniki uzywasz te same, drukarke przy pracy sieciowej sie bardzo fajnie konfiguruje i "podglada" z poziomu przegladarki www.

Jarek P.

Użytkownik Jarek P. napisał:

Z opisu inicjatowa wątku zrozumiałem, że takowa "karta sieciowa" już w tej drukarce jest, a problemem jest skonfigurowanie windowsa do korzystania z drukarki sieciowej pracującej w trybie sieciowym.

Pozdrawiam Grzegorz

Reply to
Grzegorz Kurczyk

Jeśli jest, to super, tylko podłączać, z wydruku "serwisowego" zczytać IP i jechać :-) Te drukarki zwykle są sprzedawane bez kart sieciowych (a karty osobno, nie wiem jak teraz, jakis rok temu jetdirect 610N to jakieś 100zł ekstra było), jeśli trafiła mu się drukarka z kartą, to pogratulować :-)

Jarek P.

On Thu, 8 Feb 2007 00:58:22 +0100, "Jarek P."

Hi hi - kiedys mialem kombajn LJ3300N, N jak Network .. w kartonie byl pudelkowy printserwer HP JetDirect i dwa rzepowe paski zeby go przymocowac z tylu obudowy :-)

Ale trzeba przyznac ze ladnie odczytywal przez centronicsa status z drukarki i przez siec zwracal do komutera.

A ogolnie to drivery powinny wspolpracowac z wirtualnym portem, a ten port zapewniaja drivery sieciowe. Tylko ten HP lubi co pewien czas utrudniac zycie ..

dzieki za pomoc!

Reply to
Stoowa

Użytkownik Grzegorz Kurczyk napisał:

kupilem z allegro... wiec raczej to jest regenerowany toner.. te zabrudzenia pojawiaja sie tylko wokol miejsc gdzie jest wydruk.. i jest to jakby lekka mgielka wokol zadrukowanych elementow... jak pisalem wczesniej przy wydruakch papierowych ten problem nie wystepuje....

Reply to
Stoowa

Użytkownik Stoowa napisał:

Oooo... to wiele wyjaśnia. Problemem jest tu inna rezystywność papieru i folii. Zobacz czy w sterownikach drukarki jest możliwość optymalizacji parametrów drukarki pod względem zastosowania folii. Np. w sterownikach drukarki HP LAserJet 1000 jest zakładka Papier i opcja Optymalizuj wzgledem: i tam wybierasz czy to papier czy folia.

Pozdrawiam Grzegorz

Reply to
Grzegorz Kurczyk

Ten sam problem mam na nowiutkich Brotherach HL-2030 i HL-2070 karmionych oryginalnymi tonerami i folia TES. Na papierze jest OK.

Inaczej mialem z Epsonami - niektore (zwlaszcza starsze modele) dawaly czyste i mocno kryte wydruki, inne najczesciej slabo kryly.

To wszystko chyba jednak wynika z wlasciwosci elektrostatycznych folii i konstrukcji konkretnej drukarki tolerujacej badz nie takie medium.

Pora przesiadac sie na gazety (i czasopisma ;) ) albo krede.

Reply to
Lukasz Spychalski

hmmm.. ot moze byc to.... a posiadasz moze sterowniki do 2100 ktore umozliwiaja taki wybor... bo u mnie niestety nie ma... ;/

Reply to
Stoowa

no wlansie do tej pory robilem na kredowy i... "twoim stylu" :) a teraz chce fotochemicznie i musze do tego folii uzyc.. ;/

Reply to
Stoowa

możesz też kalki technicznej - jak jeszcze się bawiłem w to, to wychodziło lepiej niż na folii

Reply to
Marek Lewandowski

Użytkownik Stoowa napisał:

A używasz tych wbudowanych w windows XP, czy najświeższych ze strony HP-ka. Wydaje mi się, że te HP-kowskie miały taką możliwość, ale głowy se obciąć nie dam. Zresztą najprościej ściągnąć i zobaczyć.

Pozdrawiam Grzegorz

Reply to
Grzegorz Kurczyk

najswiezsze to chyba PCL 6 i nie chca u mnie chodzic wyrzuca mi blad....

Reply to
Stoowa

ale to chyba jako naprasowanka.. a ja chcialbym jednak zaczac naswietlac... mniej sie palce przy tym parza ;)

Reply to
Stoowa

nie, fotochemicznie, pisałem... Wydruk na kalce i naświetlanie przez kalkę

Reply to
Marek Lewandowski

hmmm.... trzeba bedzie srobowac... przez folie naswietlalem okolo 15 minut... wiec przez kalke trzeba bedzie troche dluzej chyba...

Reply to
Stoowa

Kontakt Chemie produkuje spraj "Transparent". Chyba jest to cos w rodzaju oleum silikonowego, ale o smaku pomaranczy ;). Psikasz na papier i staje sie on przezroczysty dla UV.

Reply to
Lukasz Spychalski

:))) wole nie pytac jak sprawdziles smak... :)

Reply to
Stoowa