drop out?

mam uszkodzony stabilizator napiecia firmy ST L4941b, tzw. drop out, tylko nie wiem co to znaczy? mozna 7805 zastosowac zamiast niego? vladi

Reply to
www

Monday, August 04, 2003, 1:06:11 PM,Luk nastukał(ła):

L> Użytkownik "www" snipped-for-privacy@wp.pl napisał w wiadomo¶ci L> news:bglcar$470$ snipped-for-privacy@atlantis.news.tpi.pl...

Nie jesli roznica napiec jest mniejsza niz kolega pisal (ok 2-2.5 V) Jesli tak to pros w sklepie o low drop 5v (powini ci dac, zwykle wiedza, nie pamietam symbolu ale troszke drozsze sa (4-6 zl)

L> Chyba low drop. Co oznacza o niskim spadku napiecia. Dla typowego7805 spadek L> napięcia wynosi ok 2V tzn i o tyle napięcie wej¶ciowe musi być większe od L> wyj¶ciowego dla poprawnej stabilizacji napięcia tzn w tym przypadku 5+2=7V. L> Te o niskim spadku napięcia maja chyba w oznaczeniu LM78xx E gdzie tam! LM78xx to to samoo co i 78xx L> i taki musisz L> kupić, a ich spadek napięcia wynosi ok 0.3V. Możesz sprawdzić jakie napięcie L> pojawia sie na wej¶ciu i je¶li przy typowym obciażeniu jest większe jak 7V L> to możesz ¶miało zastosować 7805. L> Pozdrawiam Lucek

Reply to
=?Windows-1250?B?o3VrYXN6IEJvbGVzdGE=?=