Domofon - jak przerobic aparat 6-przewodowy na 3-przewodowy?

Witam

Jest taki problem. Istnieje juz instalacja 3-przewodowa. Chcialbym wymienic aparat, ale ciezko taki dostac. Dowiedzialem sie, ze jest sposob przerobki aparatu 6-zylowego tak, aby pracowal z instalacja 3- zylowa. Czy ktos moze wie, gdzie znalezc schemat takiej przerobki? Z gory dziekuje za pomoc.

--
Pozdrawiam
MrK

Tuesday, August 19, 2003, 3:33:12 PM,Jacek Maciejewski nastukał(ła):

JM> MrK naskrobał:

JM> Lepiej kup nowe aparaty pracujące na linii dwuprzewodowej. Koledze chodzi o TRZY przewody.. JM> W JM> możliwośc przeróbki wątpię.

eee o drazu watpic - one maja z reguly inaczej polaczone te same elementy - uklad dzwoonka, przeklacznik dzwonek/sluchawka, rygiel itd oraz sposob ich wyzwalania.. Da sie ale musialbym miec opis centralki na 3 przew.

Reply to
Łukasz Bolesta

ja kiedys probowalem. wszystko jest ok do pewnego czasu: jeden z kabli to masa (wspolna) drugi to mikrofon (zwarcie do masy otwiera drzwi) trzeci to glosnik. Domofon (a w zasadzie unifon) dzialal na tyle, ze mozna bylo rozmawiac, ale wywolanie nie dzialalo. Jak przepinalem kabel (ten od glosnika) na wejscie dzwonka w unifonie to unifon nie dzwonil, ale jak ktos probowal to w sluchawce slychac bylo jakby zwarcie (takie pyrczenio/szumienie) i nic wiecej.

unifon 6 zylowy ma takie podpiecia:

1 + glosnika 2 + dzwonka 3 + mikrofonu 4 Masa mikr. 5 Masa rygla 6 +rygla

oryginalnie 4i5 sa zmostkowane. Podpialem mase do 5 (a wiec i 4) mikrofon do mikrofonu (3) i zmostkowalem do 6 by otwieranie dzialalo a glosnik do glosnika (1) braklo mi inwencji na podlaczenie 2 by unifon dzwonil. W unifonie 6 zylowym jest troche opornikow i moze jakies tranzystory symbolicznie. W 3 przewodowym byly 2 spore scalaki.

Jakis pomysl na to jak dziala dzwonienie w unifonie 3 zylowym?

Dzwonilem do Telkom-telosu i Eltkracu (najwieksi w krk ZTCW dystrybutorzy alarmow, domofonow, centralek itp) powiedzieli mi, ze sluchawek na mniej niz 4 przewody sie juz nie produkuje i oni nie podejmuja sie przerobki (czyli albo sprawa b. skomplikowana albo b. banalna i nie chce im sie jechac glupotami d. zawracac....)

Reply to
Marcin Goralski