do elektrykow

mam problem, jak najprosciej sprawdzic czy miernik jednofazowy dziala poprawnie?? podejrzewam ze jest uszkodzony (srednia na 1 dzien to 5kWh, a to jest tylko kawalerka: komputer, akwarium, telewizor, lodowka, zarowki energooszczedne, raz na tydzien pralka)

pozdrawiam i dzieki za pomoc

Reply to
John Doe

John Doe napisał(a):

Myślę że 5kWh/dobę to nie jest zbyt dużo jak na sprzęt który podałeś. Licznik możesz sprawdzić tak: odłącz wszystkie urządzenia z sieci podłącz tradycyjną żarówkę o wiadomej mocy, teraz zobacz ile trwa obrót tarczy w liczniku, na tabliczce będzie ile obrotów jest na 1kWh. Teraz podziel 60min przez liczbę minut trwania obrotu tarczy, wynik podziel przez 1000W / liczba obrotów tarczy na kWh.

Ps. mam nadzieje że nie pomyliłem się we wzorku :)

Reply to
Maksymilian Dutka

Znowu nie tak malo. No chyba ze komputer i telewizor chodza 16h dziennie ..

Generalnie to tylko ~200W sredniej dobowej. TV ma 70-150 w zaleznosci od rozmiaru, komputer 150-400,

Witam

Oooo.. to niezle teraz sprzet podkrecili. Kiedys mierzylem pobor pradu swojego komputera i wyszlo, ze jednostka centralna pobiera 30 - 35 W mocy, monitor (15'') ok 65W razem ok 100W.

5kWh to IHMO troche duzo, chyba ze komp i telewizor pracuja 24h/dobe.

Pozdrawiam Tomek

Reply to
Tomasz Sliwa

Pentium IV czy AMD Athlon pobieraja pi razy drzwi od 50 do 100W, srednio kolo 70W. Czyli przez piny zasuwa dobrze 30A pradu.

Najnowsze, wypasione karty grafiki do gier 3D super hiper biora okolo 80

- 120W.

Dyski twarde tez na powietrze nie chodza, licz rzedu 20W na naped w czasie pracy...

Reply to
Marek Lewandowski

Tomasz Sliwa napisał(a):

To pewnie był jakiś P1, bo w najnowszysz komputerach to zasialacze 250W nie wydalają. Moja jednostka centralna (P3 500Mhz) to konsumuje ponad 70W.

W moim przypadku się czasem zdarza że komputer pracuje przez kilka dni.

Reply to
Maksymilian Dutka

samo CPU ma sie rozumiec.

Reply to
Marek Lewandowski

Tez mi wyczyn :P . Kiedys komputery o mocy obliczeniowej dzisiejszego kalkulatora kieszokowwego pobieraly ok 100kW.

Wlasnie w czasie pracy... a praca na "maxa" to jakies 5% calego czasu pracy sprzetu.

Pozdrawiam Tomek

Reply to
Tomasz Sliwa

ale my szukamy tylko 5kWh, a nie 1MWh, więc raczej nie taki sprzęt u kolego stoi :P

w czasie normalnej pracy - siedze, czytam grupy, mam odpalonego Photoshopa... Dysk czasem stuka, czasem nie. To mialem na mysli.

Reply to
Marek Lewandowski

co cos fi? zadaj sobie pytanie za jaka energie placisz? jak za czynna to cos fi nie gra dla ciebie roli (no chyba ze jest na tyle duzy ze musisz sie z energii biernej rozliczac)

Reply to
zasit

co to jest energia bierna? Bo moc bierna to wiem, a jako, że do przekazu energii się nie przyczynia, to skąd wyszła Ci ona?

Reply to
Marek Lewandowski

Tak, ale moment napedowy ustroju pomiarowego zalezy od czestotliwosci... gdzie ze wzrostem cos fi, dla obciazen indukcyjnuch, rosnie udzial 3-ciej harmonicznej...

Reply to
bad_skipper

no to masz niezle braki kolego jest cos takiego jak pomiar energi biernej ale w tym przypadku nie znajduje on zastosowania jest energia czynna bo jest moc czynna (i z ta mamy do czynienia w tym przypadku) jest energia bierna bo jest moc bierna (ale tutaj nie rozliczamy sie za nia bo jest cos takiego jak kompensacja mocy biernej i sprowadzanie cos fi do wartosci dopuszczalnej przez zaklad energetyczny)

polecam przejrzec jakies strony z zakladow energetycznych

zasit