czy ławo o akie smd?

mam taki problem - potrzebuje zrobić układ, w którym docelowo będzie układ scalony z serii 40** (jeszcze nie wiem dokładnie który) oraz układ do generacji jakiejs czestotliwosci (nie bardzo dokładnej, wiec myslałem o ne555) problem w tym ze mam mało miejsca na to, wiec chciałem zrobic to w smd, tylko ni wiem czy w ogole brac sie za projektowanie tego, tzn czy normalnie jak pochodze po krakowie, to czy mam szanse to zdobyc? ew zaproponujcie jakąs lalternatywe dla tego ne555 - czy mozna jakoś w sposób mniejszy zrobić czestotliwosc zblizoną do 1khz ?

Reply to
nuclear

mozna na inverterze np 40106. mozesz zrobić mało dokładnie albo dość dokładnie z rezonatorem. ale chyba nie ma rezonatorów 1kHz więc jakiś większy i dzielnik. jeżeli mozesz pozwolic sobie na 5% błędu to bez rezonatora dasz radę.

PC

Reply to
Pablo C

To samo zrobisz na 40106.

PC

Reply to
Pablo C

zobacz sobie co ELES ma w ofercie SMD. o ile pamietam to 555 i układy 4000 są. a koszt przy 2 sztukach nie zabije cie.

CosteC

Reply to
CosteC

Witam

Jeśli chodzi o SMD ( w krakowie ) to warto zapytać o ne555 na kalwaryjskiej. Jest tam sklep specjalizujący się w scalakach SMD. Zresztą nazywa się SMD :-)

Pozdrawiam

Jarosław Grolik

można

Reply to
Piotr Chmiel

Fri, 13 Aug 2004 20:58:04 +0200 jednostka biologiczna o nazwie "nuclear" snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> wyslala do portu 119 jednego z serwerow news nastepujace dane:

Jasne ze latwo. Nie wiem jak U ciebie, ale w Warszawie NE555 i 4xxx (i inne popularne scalaki) w wersjach SMD da sie dostac bez najmniejszych problemow. Szkoda ze nie ma tak latwo dostepnych 51-ek w obudowach TQFP. Ostatnio w Seguro kupowalem.

Reply to
BLE_Maciek
[...]

Są NE555 w obudowie SO-8

nuclear napisał(a):

raczej nie ma klopotu z zakupem smd z serii 40xx jesli nie u ciebie w miescie to wysylkowo

Reply to
"PrzemcioŻ."