Czy AVR-ki z rodziny 90SXXXX sa jeszcze osiagalne?

Witam,

Odkurzylem wlasnie programator opisany jako AVR910 na stronie ATMELA. I pomyslalem sobie, ze moze bym sie tym pobawil :) Stad pytanie, czy kupie jeszcze 90S2313? I czy w ogole wart (pewnie nie).

A moze od razu sie przesiasc na ATMega (ew. Tiny). Tylko problem w tym, ze ten programator nie obsluguje tych prockow (przynajmniej z poziomu softu w AVRStudio 4). Czy mozna na to cos poradzic?

TIA, pozdrawiam :)

Reply to
Roland

Dnia 5 Jul 2006 05:15:28 -0700, Roland napisał(a):

Pogooglaj za STK-200. I na stronę Adama Dybkowskiego marsz (

) ;)

Pozdrawiam Marcin Stanisz

Reply to
Marcin Stanisz

Marcin Stanisz napisał(a):

Tylko, ze ja wole przez RS-a :( Takie zboczenie...

A tym bardziej, ze w tym programie do tego programatora sa wymagane prawa administratora, co bezwzglednie narusza moje zalozenia dot. bezpieczenstwa komputera.

Ale znalazlem cos takiego:

Pozdrawiam,

Reply to
Roland

Roland snipped-for-privacy@poczta.fm napisał(a):

AVR910 nie obsługuje wszystkich nowych AVRów. Zobacz to : http:// radzio.dxp.pl/avrprog/

Reply to
krytykk

Roland napisał(a):

Zerknij jeszcze tu:

vania

napisał(a):

No wlasnie tam jest programik, ktory dodaje chyba wszystko co mozna chciec :) W weekend (a moze nawet wczesniej) go wyprobuje.

Chodzi o to, ze ten programator po prostu sprawdza sygnature procka i jak nie zna jakiejs to twierdzi ze nie obsluguje. Cala reszta to przeciez wysylanie rozkazow po ISP (szeregowka). Osobiscie nie widze powodow, zeby ten programator nie mogl obslugiwac innych prockow.

A poniewaz sprawdzil sie kiedys - to chce go nadal uzywac. Zwlaszcza ze jest na porcie szeregowym i nie wymaga specjalnych zabiegow pod XP (typu uprawnienia administratora i obejscia w obsludze I/O, co jest robione w przypadku rownoleglych interfejsow - ja nigdy nie zaakceptuje, zeby zwykly uzytkownik na moim komputerze mial pelne uprawnienia; jest to kwestia doswiadczenia z wirusami, ale to NTG)

Reply to
Roland

Jarek napisał(a):

No wlasnie poczytalem sobie datasheety do Tiny i Mega. Wyglada fajnie. ATMEL chyba postawil na pewna klase zastosowan - wszedzie A/D i PWM widze. No i mocno sa konfiguraowalne...

Pytanie - jaka jest dolna granica dla wielkosci RAM, od ktorej mozna zaczynac myslec o C (uzywam(lem) avr-gcc), bo jestem zawodowym programista i bardzo odzwyczilem sie od asma i nie zamierzam do tego wracac (nie po to wymyslono te inne jezyki :) ).

Sam pamietam, ze 90S1200 bylo nieobslugiwane przez avr-gcc (chyba) i to wlasnie z powodu RAM-u (gdzies trzeba ulokowac stos i zmienne lokalne na nim :) )

Reply to
Roland

Roland napisał(a):

OK - juz sam sobie odpowiedzialem. 90S2313 mialo 128 bajtow RAM-u i starczalo... Czy sa jakies Tiny, ktore maja mniej?

Reply to
Roland

Dnia 6 Jul 2006 00:25:09 -0700, Roland napisał(a):

Marcin Stanisz

Reply to
Marcin Stanisz

Marcin Stanisz napisal(a):

Jasne - powinienem byl od razu tam pojsc. Dzieki :)

Reply to
Roland

Filip Gdynia napisał(a):

Tylko ze ja mam dwie lewe rece do SMD (wlasciwie to nigdy nie robilem, stad tak twierdze). W PCB do prototypow nie chce mi sie bawic w ogole, a na pajeczynce SMD... sam nie wiem. Sa jakies plytki uniwersalne pod SMD?

Reply to
Roland

Thus wrote Roland snipped-for-privacy@poczta.fm:

Bywają... Na przykład taka: