Coś jak moduł kasy fiskalnej

Witam!

Musze rejestrowac pewne zdarzenia w następujący sposób: pamięc jest niekasowalna z jednokierunkowym wpisem. Pamięc jest integralną częscią płytki.

Szukałem info o modułach fiskalnych, ale okazało się, że to drogie sprawy, a ponadto jest chyba jakaś dowolnośc w ich budowie. No i chcialbym sam to umieć czytać, a klient nie. W każdym razie po pobierznym przyglądnięciu się temu, porzucam ten pomysł.

Jakie wiec rozwiązanie ? Idealnie było by, gdyby był scalak, który umozliwia bez podania hasła zapis do wewnątrznego eepromu/flash inkrementalnie, a przy próbie odczytu, czy modyfikacji komórki - musiałbym podać hasło (i do silne, żeby nieopłacalne było łamanie brute-force).

Ręczne wykonanie tego na uC jest troche kłopotliwe, bo potrzebuje jakies

64kB pamięci.

Ma ktoś jakiś pomysł ?

Reply to
Sebastian Bialy

eprom UV tak jak moduł fiskalny ;-) mam cały karton jak Cię interesuje epromy zazwyczaj ST27c1001

Użytkownik "Sebastian Bialy" snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:cso6m8$h10$ snipped-for-privacy@atlantis.news.tpi.pl...

Reply to
tom

A jaki jest problem ze skasowaniem przez klienta :) ? Nawet jak zaleje jakimś syfem, to i tak wysłubie i skasuje. Jedyna zaleta, że będzie widać że dłubał. Ale dzięki za pomysł, zastanowie się.

Reply to
Sebastian Bialy

Aż się prosi o uC z wewnętrznym eepromem ale 64kB to dość dużo i takich chyba nie ma. A nie możesz danych jakoś skompresować??

PC

Reply to
PC

Poszukaj SC, maja czesto 64KB w srodku i atmelka, trudno sie do tego dostac...bo siedzi cale w plastikowej karcie..., tanie narzedzia sa do tego... poczytaj sobie opisy np tu:

- takie titanium maja koprocesor kryptograficzny...3DES chyba bedzie wystarczajacy dla twoich potrzeb?

Reply to
PAndy

Użytkownik "Sebastian Bialy" snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:cso6m8$h10$ snipped-for-privacy@atlantis.news.tpi.pl...

a moze procek + zewnetrzny eeprom i calosc zalana jakims klejem

domyslam sie, ze procek z wewnetrznym eepromem 64 KB bylby OK ?

tylko niestety nie znam takiego procka

Reply to
Andy

Użytkownik "Andy" snipped-for-privacy@ceti.pl napisał w wiadomości news:cso7mu$m1a$ snipped-for-privacy@atlantis.news.tpi.pl...

a moze ATmega 128 tylko kod w sekcji boot a reszte flasha przeznaczyc na dane

nie wiem tylko jak czesto to ma byc kasowane i modyfikowane bo zywotnosc flasha jest duzo mniejsza niz eeproma

Reply to
Andy

Sebastian Bialy wrote on Thu, 20 Jan 2005 13:02:51 +0100: [.....]

Weź sobie dowolną pamięć nieulotną i szyfruj dane przed zapisem np. RC4,

3DES-em lub czymś silniejszym. I niech sobie takie zaszyfrowane dane czyta kto tylko tego zapragnie. Zalewanie kości w żywicę i tym podobne zabawy to IMO w obecnych czasach dziecinada.

Regards, /J.D.

Reply to
Jan Dubiec

Użytkownik "Sebastian Bialy" snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:cso6m8$h10$ snipped-for-privacy@atlantis.news.tpi.pl

1) 64KBajty? Nie bity? Szkoda, bo pomyślałem o DS2506: "Add-Only EPROM" w TO-92 lub SO-8. Niestety tylko 64kbit i na razie większych nie robią.

chroni przed modyfikacją, ale nie przed odczytem.

2) EPROM OTP + programator na płytce? Tyle, że rozbudowane układowo. Czy są jakieś OTP, którym wystarcza wyłącznie +5V? No i j.w. - nie chroni przed odczytem. 3) uC w SO-8 wystawiony w stronę klienta UARTem lub SPI i gadający z dużym szeregowym EEPROMem po I2C (24C1024). Całość upchnięta na powierzchni np. DIP28 i zaplombowana w kostce żywicy. uC miałby za zadanie uwierzytelnianie i komunikację z klientem z jednej strony a komunikację z pamięcią z drugiej.

Jak cenne dane chcesz chronić? Tzn. czy klient byłby skłonny do bardziej wyrafinowanego ataku niż brute-force? Krojenie modułu pod mikroskopem uważam za atak wyrafinowany ;-)

Reply to
Marek Dzwonnik

Eprom w wersji OTP.

Paweł

:( ale dziękuje za wskazówkę. 64kB niestety musze mieć, tak mi wynika z szacunków.

Troche za duże.

To jest jedyne rozwiąznie, które wydaje mi się na razie sensowne, może poza podłaczeniem bezpośrednio eepromu i szyfrowaniem. Będe zastanawiał się nad obydwoma.

Nie - zakładam, że jedyne co może próbować, to podłaczyć się pod piny i "zgadnąć" protokół komunikacyjny lub wszystkie kombinacje haseł. Zakładając że jest szyfrowanie ma sprawę trudną. Tylko co będzie jak się dorwie do flash procesora jakąs sztuczką typu kombinowanie zasilaniem ... Dlatego chcę wiedziec czy może nie ma jakiś gotowców do tego celu.

Nie wiem do czego jest w Polsce zdolna konkurencja, ale do prostych domowych metod zapewne jest ...

Reply to
Sebastian Bialy

hmmm nie zastanawiałem się nad tym, ale raczej nie. Struktura danych jest taka, że przypomina generator losowych bitów ...

Reply to
Sebastian Bialy

uwierzytelnianie

Tak jak napisalem wczesniej zainteresuj sie kartami z serii FUNCARD albo TITANIUM CARD, masz wszystko co potrzebujesz w postaci karty elektronicznej (pamiec i procesorek)

PAndy

poczatek inicjujesz go jakas znana tobie sekwencja, ze po wlozeniu czystego uklad nei rusza:)

Reply to
greg