cos do samochodu

Obserwujac to co sie dzieje na drogach zastanawiam sie czy ktos produkuje samochodowa wideo-czarna-skrzynke. Ostatnio razem z zona i dzieckiem zostalismy zepchnieci na pobocze, gdzie wpadlismy przy okolo 100km/h w taka mulde (szczesliwie nie byla to wyrwa, a zafalowanie asfaltu), ze sterownik silnika (najprawdopodobniej pod wplywem idiotycznego wskazania ktoregos z czujnikow) wylaczyl zaplon. Po zatrzymaniu i rozlaczeni/zalaczeniu stacyjki auto ruszylo. To tylko jedno z wielu zdazen w jakich przydal by sie prosty rejestraor tego co dzieje sie przed przednia szyba. Dzialajacy na nieulotnej pamieci chodzacej w petli powiedzmy 5-10 minut. Gasnacej automatycznie w minute po wylaczeniu silnika. Wiadomo prosta kamera (jednakze pozwalajaca zidentyfikowac na zapisie nr. rejestracyjny "oponenta").

mozliwe ulepszenia:

-zastosowanie lepszego obiektywu niz taki z kamery USB, tanie obiektywy sa fatalne podczas pracy pod swiatlo, zastosowanie lepszego pozwoliloby uzyskiwac mniej zadymione zdjecia pojazdow jadacych z wlaczonymi swiatlami

-mozliwosc w spolpracy z druga kamera z tyl, zapisywanie w tym samym urzadzeniu,

-klawisz trwale kasujacy zapis np. zapisanie calej kart zerami (kiedy nie jest nam wygodny)

-???

Czy ktos taki sprzet produkuje? Czy bylaby mozliwosc skonstruowania tego samemu? Najprostsza moze metoda to kamera USB, karta pamieci i jakis mostek obslugujacy USB i przepychajacy dane na karte pamieci.

co o tym myslicie? m. Odpowiadajac na priva usun "-usun-to-" z adresu

Reply to
Nexus

Kalego spychac z drogi zle. Kali spychac z drogi dobrze.....???!!! Po co kasowac zapis (az zerami !!!) skoro jestes taki "swiety" na drodze i nigdy nie zdarzylo Ci sie wyprzedzanie "na trzeciego", przekraczanie predkosci itp. to po co kasowac zapis - nie masz nic do ukrycia, a moze chodzi o to zeby komus dop.... jak jedzie szybciej, lepiej jak Ty ?

Sorry wszystkich za OT i NTG.

Duzy Mis

Reply to
DuzyMis

Jakies pół roku temu rozmawiałem w warsztacie o zrobieniu alarmu - nie pasowało wyzwalanie poziomem, mam niskim, a syrena chciała wysokim. Rozwiązanie: nowoczesny przekaźnik ... zapytalem się, czy słyszeli o tranzystorach, na co gość, że owszem, ale to za nowoczesne i niesprawdzone rowiązanie. I oni robią tylko na przekaźnikach. Oczywiście doszyłem sobie sam na tranzystorze, ale to jest chyba własnie powód nazywania czujnika zbliżeniowego jako cudu techniki. Po prostu w przecietnym warsztacie tego nie zrobią, Pan Kaziu wie tylko o tym co go nauczyli w zawodówce.

Swoją drogą do merca kolegi opcja typu "powoli zanikające światełko kabiny" kosztowała głupie 300zł. W środku 2 tranzystory (he, a jednak ;) i pare biernych - wiem bo zerknąłem sobie do środka.

Dlatego powoli przerabiam samochodzik samodzielnie ;)

A w temacie dyskusji - najbardziej martwi mnie problem jak tą kamerę wystawić na zewnątrz. Można przez szybę gdzies ze środka kabiny - ale słaby kąt widzenia, zapewne świateł nie zauważy. Trzeba by chyba obiektyw szerokokątny i przykleić prawie do szyby. Ciekawe było by użycie ze 2 kamerek internetowych (640x480 chyba min) na USB i zeszycie jakiegoś układu nagrywającego w kółko na uC+Flash (ARM czy cuś). Niestety chwilowo nie ta liga dla mnie, ale .... już niedługo ;)

I jeszcze rejestracja parametrów hamowania, prędości, przyśpieszenia itd ... ;) Wbrew pozorom nie jest to trudne, jesli ma się zaplecze. Zastanawia mnie czy ktoś już na to nie wpadł i nie sprzedaje ?

Reply to
Sebastian Bialy

Uzytkownik "Nexus" snipped-for-privacy@-usun-to-.poczta.gazeta.pl> napisal w wiadomosci news: snipped-for-privacy@4ax.com...

coraz wieksza mam ochote zrobic wlasnie cos takiego ... kamera + jakis zapis video. zemsta na drechach wymuszajacych wszystko co sie da bylaby slodka ... byla dyskusja na ten tremat na pl.misc.samochody ... okazalo sie, ze lepiej bedzie anonimowo podsylac kasety na komende, bo nie bedzie konfrontacji w sadzie z drechamim przynajmniej :)

@
Reply to
Artur Miller

Nie denerwuj sie tak. Zuwaz, ze podalem to jako funkcje dodatkowa. Pamietaj, ze nawet w sadzie oskarzony broniacy sie nie jest zobowiazany mowic prawde (swiadkowie tak - tak mi sie wydaje). Moje urzadzenie to moge je uzywac tak jak mi jest wygodnie. No chyba, ze ktos wymysli wymog posiadania tego a producenci beda musieli miec koncesje, wtedy wiadomo bedzie bez kasowania, ale wtedy pojawia sie pytania jak to przeflashowac, aby istniala mozliwosc kasowania. Dwa powody dla jakich widze sens posiadania opcji kasuj (zakladam rozpowszechnienie rejestratora): Policjant zatrzymuje Cie, okazuje sie, ze nie lubi blondynow , a akurat jestes jasnowlosy. Sprawdza, ale gasnice i apteczke masz, a opony nie sa lyse. No to zaczyna sprawdzac, czy czasami w ostatnich 10 minutach nie przekraczales predkosci. Miales stluczke z 4 panami w dresach w czarnym 15-letnim BMW na bocznej uliczce wieczorem. Rejestrator jest juz popularny, oni byli winni, ale dostajesz propozycje albo kasujesz albo...

przekonalem Cie? pozdro m.

Odpowiadajac na priva usun "-usun-to-" z adresu

Reply to
Nexus

Nie prawda, co moze byc dowodem w sprawie decyduje tylko i wylacznie sedzia! Na 100%

m. Odpowiadajac na priva usun "-usun-to-" z adresu

Reply to
Nexus

Nexus wrote: [...]

Spójrz tutaj:

zobacz sekcję "the wares". Zostosowano webcam.

Pozdrawiam Agrypa

Reply to
Agrypa Wielki

Ile razy w zyciu zdazylo ci sie tacy policjanci ? Ja jezdze od 10 lat i tylko raz bylem zatrzymany.(wjechalem pod zakaz )

Nie masz rejestratora, wala cie w ryj dla lepszego zrozumienia, widzieliscie sie poraz ostatni.

Reply to
Kmail

No wreszcie jakies konkretne rozwiazanie, bo sie tu zrobilo pl.misc.samochody i pl.soc.prawo Rzeczywiscie jest zwykly webcam, ale chyba jako pomoc do cofania. Ciekawe czy jakosc obrazu pozwolilaby zidentyfikowc tablice jadacego z przeciwka pojazdu. No sterowanie wszystkiego w naszym prostym przypadku musialoby byc realizowane czyms znacznie mniejszym/ tanszym niz PC. Naprawde troche sie dziwie, ze tego w wersji amatorskiej nikt nie sprzedaje, bo profi musza byc, czasami widuje sie nagrania z wnetrza radiowozow, czyv rajdowek. m. Odpowiadajac na priva usun "-usun-to-" z adresu

Reply to
Nexus

Nexus wrote: [...] No a tutaj to już w ogóle jest to czego szukałeś. Jednak prace są w trakcie, byc może mógłbys sie dołączyć...

Ostatnia funkcja na tej witrynie to:

"Process video from car in real-time using image recopgnition software. Capture license plates and store in database with GPS location. (This is a scary technology from a privacy perspective)"

Reply to
Agrypa Wielki

Alez kto tu mowi o swietnosci ? Niech sie inny martwi o swoja kamere :-)

Nie do konca - jesli policja/prokurator znajda, to moga wykorzystac przeciw tobie .. Stod moze i zerowanie przydatne :-)

Chodzi idea zeby komputery pokladowe notowaly ostatnia predkosc przed zderzeniami obowiazkowo. Niektore to ponoc juz robia ..

Kierowcy ktos wjezdza w bagaznik, wysiada

-Oj dziadku, juz czas na tramwaj sie przesiasc, policja czy oswiadczenie ?

-Ja tylko po syna zadzwonie, on blisko. Podjezdza czarne bmw, wysiada czterech ..

- Co tatus - przyp* jak cofal ?

:-)

Anonimowo to nic nie da - "film spreparowany" ..

Powiem szczerze - kiepsko widze. Przy "normalnym" kacie widzenia obserwujesz prostokat powiedzmy

6m z odleglosci 10m. I pixel ma wtedy 1cm [640x480] a nawet 2cm [w zaleznosci od czujnika i frame grabbera]. Co powiedzmy jest na granicy rozpoznawalnosci nr. musialby gosc blizej podjechac, albo zooma dorobic - no i sterowanie ..

Zobacz na

spojrz po bokach - jak "swietnie" widac inne tablice ...

Ponoc w usa sprzedaja. Do nagrywania przejazdow przez czerwone swiatlo. Widac gliny tam jezszcze gorsze od naszych :-)

A moze zwykla kamerka + magnetowid beda w tej chwili najtanszym rozwiazaniem?

pzdr zbyszek

Reply to
Zbyszek

krotko i prosto jest to rozwiazane w Niemczech i dziwie sie, ze u nas tego nie wprowadzono. Jest po prostu PRZEPIS, ze jak sie dwa pasy zjezdzaja w jeden, to kierwca ma PSI obowiazek wpuscic JEDNEGO z prawej. Czyli na zakladke. Raz ty, raz oni. Kto sie nie stosuje - mandat.

Reply to
Marek Lewandowski