Co to za radio?

Ale obowiązywała tylko od 6:00 13:00.

Robert

Reply to
Robert Wańkowski

Pan Robert Wańkowski napisał:

Dlaczego do 13:00, a nie od? I dlaczego do 6:00? Znajomemu w latach dziewięćdziesiątych dwóch ludzi wykańczało dom (tacy w berecikach z antenką, zaznaczę, by ktoś się nie czepiał, że NTG). Robili dobrze, terminów nie zawalali, przychodzili rano. Zawsze stawiali półlitry na parapecie. Punktualnie o 13 majster rozlewał, wypijali, zakąszali i brali się znowu do roboty. W końcu padło pytanie, dlaczego tak, skoro już nie ma żadnych ograniczeń. "Panie Mietku, organizm się przyzwyczaił".

Reply to
Jarosław Sokołowski

Mi też mało mówił, jak to pierwszy raz zobaczyłem. Ale coś jest.

Arnold Ziffel

Noooo miało być odwrotnie. Od 13:00 do 6:00. A dlaczego do 6:00? Bo taki był przepis o ograniczeniu w sprzedaży alkoholi.

Robert

Reply to
Robert Wańkowski

Pan Robert Wańkowski napisał:

Konkretnie to był jakiś dekret wydany na samym początku stanu wojennego rzez Wojskową Radę Ocalenia Narodowego. I jakże tu nie wspomnieć postaci przewodniczącego Komisji Centralnej ds. Działalności Przeciwalkoholowej w Wojsku:

Przy samym WRON powstało rozszerzone ciało, dbające również o morale ludności cywilnej. W jego skład, poza wyżej wymienionywm, wchodzili również generałowie Józef Baryła, Włodzimierz Oliwa oraz Teodor Kufel. Stąd musiała wyjść inicjatywa w sprawie godzin.

Reply to
Jarosław Sokołowski

Mi znana jest ustawa, gdzie skodyfikowali ten aspekt życia.

Robert

Reply to
Robert Wańkowski

Pan Robert Wańkowski napisał:

Ta ustawa jest z 26 października 1982. Mogła kodyfikować to, co było praktykowane wcześniej, wprowadzone oddolną inicjatywą wojskowych (tak jak sam stan wojenny, który dopiero po czasie był jakoś klepnięty w kierunku legalności). Tak czy inaczej, w okresie słusznie minionym zawsze podobało mi się szukanie kompetencji na podstawie nazwisk. Ministrem od rolnictwa był Leon Kłonica, a od budownictwa Glazur.

Reply to
Jarosław Sokołowski

Ciotka Wiki wie

Pozdrawiam

DD

Reply to
Dariusz Dorochowicz

O, więc jednak w litrach.

Reply to
Marcin Debowski

Nigdy, także ówcześnie nie wierzyłem,i nie wierzę, że to przypadek. Po prostu prawdziwi decydenci nie wychodzili z cienia, a tymi nominacjami robili sobie ze wszystkich jaja!

Włodek

Reply to
Włodzimierz Wojtiuk