Ciecze i ich przewodności elektryczne.

Witam! Czy któryś z Grupowiczów mógłby wskazać mi kierunek poszukiwań jakiegoś zbioru z wykazem różnych cieczy i odpowiadających im konduktywności? Google odsyła mnie głównie na stronki firm handlujących aparaturą do pomiaru poziomu cieczy, jednak nie znajduje tam wymaganych informacyj...

Pozdrawiam. dielektrykus

Reply to
dielektrykus

strony gdzie jest wszystko niestety nie znam. Szukając różnych cieczy googlem można czasem coś znaleźć. W pracy mam trochę na papierze w tablicach fizyko-chemicznych zakupionych kiedyś w Polsce, przynajmniej są tam nomogramy dla NaCl, KCl w roztworach o różnym stężeniu,

Waldek

Reply to
Waldemar Krzok

Użytkownik "dielektrykus" snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:opsrjssmj0qfyyhy@pervolt...

Może to ci coś pomoże... Przy każdym pierwiastku (na samym końcu tabeli z własnościami) masz masz podaną jego przewodność... (niestety dane tylko odnośnie pierwiastków - a nie związków chemicznych)

Pozdrawiam Piotr Z

Reply to
5520

zbioru z wykazem różnych cieczy i odpowiadających im konduktywności?

pl.sci.chemia, lub, pl.sci.inzynieria

Użytkownik "dielektrykus" snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:opsrjssmj0qfyyhy@pervolt

Niestety w BookMarkach mam tylko stałe dielektryczne:

może się do czegoś przydadzą?

Reply to
Marek Dzwonnik

Dnia Sun, 29 May 2005 22:03:03 +0200, Marek Dzwonnik napisał:

Dziękuję bardzo za wszystkie odpowiedzi.

Jak dotąd znalazłem tylko coś takiego:

to, że woda pitna powinna mieć przewodność elektryczną ok. 2.5 mS/cm.

Jeśli ktoś z was znajdzie coś podobnego dla innych cieczy (np. mleko, piwo jasne xxx :-) ) to niech napisze na grupę - będzie łatwiej taką informację w przyszłości namierzyć.

Pozdrawiam. dielektrykus

Reply to
dielektrykus

> Ale może się do czegoś przydadzą?

najlepiej samemu doświadczalnie pomierzyć,

zestaw z dwóch spinaczy biurowych lub żyletek oddalonych od siebie o 2-3 cm w ktore umocowano na kawalku plastiku, np kawalku linijki, zrodlo stalego napięcia, np akumulator 12v, amperomierz i naczynie szklane lub plastikowe.

jak ktos zrobi tabelkę to niech wrzuci ją na forum.

Reply to
Robert

taa.. uwazaj, zeby przypadkiem nie wyszlo ;-)

Reply to
Michal Baszynski .