Brak wysokich tonów.

Cześć,

W magnetofonie kasetowym występuje następujący objaw. Strona "A" kasety jest odtwarzana poprawnie. Przy odtwarzaniu strony "B" tej samej kasety, brak jest wysokich tonów. Nie ma znaczenia czy jest to kaseta nagrana na innym magnetofonie czy oryginalna. Nie robiłem próby z kasetą nagraną na tym magnetofonie. Podejrzewam zużytą rolkę dociskową, gdyż lekkie dociśnięcie dźwigni rolki w kierunku kasety przy odtwarzaniu bez wysokich tonów, powoduje ich pajawienie się. Głowica nie była regulowana. Czy może być inny powód takiego odtwarzania nagrań?

Grzegorz

Reply to
SP9RJT

Saturday, September 13, 2003, 5:36:28 PM,SP9RJT nastukał(ła):

S> Cze¶ć,

> [...]

Reply to
=?Windows-1250?B?o3VrYXN6IEJvbGVzdGE=?=

"SP9RJT" news:bjvdga$l0v$ snipped-for-privacy@news.onet.pl

Typowa sprawa - wina mechaniki magnetofonu. W zależności od odtwarzanej strony działają różne siły na rolkę dociskową wywoływane przez talerzyk, który nawija taśmę i rolka dociskowa już pewnie po przejściach i stąd ten efekt. Na pewno nie ma tu wpływu głowica i jej raczej bym nie ruszał. Z moich doświadczeń rolka dociskowa jest najbardziej nielubianym elementem mechanicznym w torach przesuwu taśmy wymaga superprecyzyjnego równoległego ustawienia gumowej powierzchni wałka do osi przesuwu taśmy, bo inaczej w zależności od odtwarzanej strony taśmy (A lub B) taśma się będzie inaczej układać i przed czołem głowicy odczytującej będzie miała inny kąt i wysokie cyk cyk mamy z głowy. Dla mnie strasznie niewdzięczny temat - nerwicy się nabawiłem przez te rolki w magnetofonach ;) Tu nawet dziesiąte części milimetra ustawienia równoległości mają kolosalne i jak przegniesz to masz gwarantowane co kilkadziesiąt cm przesuwu ładne podłużne ukośne zagięcia taśmy na prowadnicach głowicy odczytującej. Szkoda, że nie wymyślili mechanizmu bez rolek dociskowych - zrobić jakiś układ który czuwałby nad stałą prędkością przesuwu taśmy bez względu czy jest to początek czy koniec danej strony kasety.

Reply to
Andrzej Litewka