bity nie bajty > do PC

[...]

Czysta PSK nie boi się NRZI.

OMG, a kto tego używał? I kiedy?

Dodanie paru bitów spowodowało podwojenie modulacji? Dziwne...

BTX, lata 80te ub. wieku. Leciało 1200 bps do użytkownika i 75bps w drugą stronę. Tylko klawisze, to 75 bps wystarczy.

Niestety tak. Hardware było takie, jakie było. Mogłem tylko przełączać opcje. Gdyby mi się jednak nie udało dekodowanie, to prawdopodobnie można by było wtedy kupić inny system. Tylko kosztowało by to ok. 2M EUR. Adaptery czy inne transkodery niestety nie były możliwe.

Waldek

Reply to
Waldemar Krzok
[...]

Ale to poza Francją chyba nie działało? Choć idea była bardzo słuszna...

[...]

:(

Bruel&Kjaer produkował magnetofony z zapisem FM z pasmem DC(!) - kilkunastu kHz dłuugie lata temu. Działało na standardowej taśmie magnetofonowej 1/4"...

W Niemczech też było, Nawet trochę używałem, ale na PCcie, nie na gotowcu.

Miałem TEACa, może jeszcze w szafie leży. 8 kanałów DC-1kHz (może więcej, nie pamiętam) plus sound (100Hz-4k). Wielkości Walkmana, do tego duży, stacjonarny. Pracowały na normalnych kasetach. Też zapis FM.

Waldek

Reply to
Waldemar Krzok

Dnia Wed, 20 Jul 2011 20:12:44 +0200, RoMan Mandziejewicz napisał(a):

Cwierc swiata ? V.23, idealne do terminali - 75 z klawiatury wystarczy.

Bo pol swiata uzywalo IBM, a oni potrzebowali synchronicznego.

o kurde ... antyki czy oni tak na powaznie

Remek snipped-for-privacy@tlen.pl napisał(a):

Mówisz o odczycie stanu pinów portu I/O? Jaki to ma związek z tematem? Przecież chodzi o podpięcie się do komputera, a więc jakiegoś elementu peryferyjnego chipsetu. Procesor nie ma nic do rzeczy. I skąd wziąłeś te paczki 1B?

A czy pytanie było o RS? Jakby to był RS to nie byłoby problemu.

Reply to
Grzegorz Niemirowski

Użytkownik "Grzegorz Niemirowski" napisał:

Nie. Nie mówię o odczycu\oie stanu pinów prtu I/O. Mam nadzieję, że jako programista wiesz co to jest rejestr znaczników procesora i nie muszę Ci tego wyjasniać. Związek z tematem ma.

Procesor nie ma nic do rzecz? Faktycznie. Przecież w komputerze nie pełni on żadnej roli i jest niepotrzebny. Jednak jeśli przyjmiemy, że jest potrzebny ponieważ zarządza/wykonuje większość procesów zachodzących w komputerze to jest faktem, że nie potrafi wykonywać operacji na pojedyńczych bitach, Minimalną dawką danych dla CPU jest bajt.

Rzeczywiście w pytaniu było o wczytywaniu bitów do komputera. Czyli jak? RS nie może być? Przestań się wygłupiać, bo nie wiem czy żartujesz, czy mówisz poważnie,

Remek

Reply to
Remek

Remek snipped-for-privacy@tlen.pl napisał(a):

Rejestr znaczników podałeś przecież jako wyjątek. A temat dotyczy analizy przychodzących z peryferium danych a nie flag.

Niczego takiego nie napisałem. Podreśliłem, że wątek dotyczy peryferiów i dlatego nie ma znaczenia czy procesor operuje na bitach, bajtach, czy całych słowach, np. 32-bitowych.

Po pierwsze zależy o jakim procesorze mowisz. Po drugie "dawka danych" to bardzo ogólne pojęcie. Czym innym jest sprawdzanie znaczników, czym innym dostęp do pamięci a czym innym I/O. STM32 pozwala na przykład ustawiać pojedyncze bity na GPIO.

A Ty? Przecież jakby chodziło o RS to w ogóle tego wątku by nie było. Chodzi o inny protokół i dlatego było pytanie o wykorzystanie portu równoległego albo linii kontrolnych RS.

Reply to
Grzegorz Niemirowski

Pytający nie zdefiniował wprost na jakim interfejsie ale sugeruje ze może to być RS (linie sterujące jak w DOS) lub Centronics. Tylko, że na XP. ie wiadomo czemu bo i komputery z RS i Centronics są już rzadkością i XP wychodzi. ZTCP to dało się obsługiwać zdarzenia z portu RS232 ale z wykorzystaniem odpowiedniego API.

Reply to
Mario

W dniu 2011-07-24 02:53, Remek pisze:

Nie ma bo w tej kwestii niewiele się zmieniło. Komputery z DOS/Win3.1 też nie miały operacji na bitach. Skup się i przeczytaj jeszcze raz o co chodziło pytaczowi.

Zdaniem pytającego nie może być bo rejestry układu RS232 (16c550 compatible) nie dają się zapisywać/odczytywać wprost z programu do XP się przed tym broni.

Reply to
Mario

Użytkownik "Grzegorz Niemirowski" napisał:

Gdzie Ty widzisz to pytanie? Ja ślepy jestem?

Remek

Reply to
Remek