biala dioda LED

czy ktos wie jakie widmo swiatla ma biala dioda led ? znani mi producenci podaja wszystko oprocz widma.

Reply to
k3j7

bo mają bardzo różne - w zależności od materiału i technologi. Jakiś czas temu białe diody były robione przez złożenie struktur świecących różnymi kolorami. Od niedawna dopiero robi się to jako jednolitą strukturę. Zauważ że niektóre białe diody mają odcień niebieski a inne żółty :)

Reply to
Danny

tak, wiec wlasnie dlatego powinny byc podawane takie ch-ki. chyba ze technologia jest tak niestabilna, ze za kazdym razem co innego im wychodzi :-)

Reply to
k3j7

No tak, tylko w przypadku bieli nie mówi sie o widmie tylko o współrzędnych koloru. Szukać ich trzeba na wykresie w kształcie kolorowego żagielka, znanym jak sądzę, a którego nazwy (poza tym, że chroma.... ) nie pamiętam. Wykres zawiera spektrum kolorów a podane współrzędne pozwalają odszukać kolor (kolor, czyli odwzorowanie z punktu widzenia ludzkiego oka a nie parametr fizyczny). Jeśli szukasz informacji o prążkach widma to, jestem przekonany, nie znajdziesz.

Reply to
JoeBack
Reply to
Dariusz K. Ladziak

On Behalf Of Marek Dzwonnik

No to kurna, jak tu wątek rozwinąć? ;-) pzdr Artur

Reply to
ziel
Reply to
Marek Dzwonnik

On Behalf Of Marek Dzwonnik

Uff, no to mogę pisać dalej. ;-)

pzdr Artur

Reply to
ziel

Zajrzyj na strony

[Agilent/HP].

Moze nie wprost napisane, ale pdf do produktow maja porzadne.