Atmega8 problem z zegarem (WinAVR)

Witam!

Ucze sie dopiero programowac w uC i wlasnie chcialem napisac sobie program ktory odmierza mi wartosc 1 sekundy.Ale mam problem bo wedlug obliczen wszytko jest OK, natomaist dioda mruga jak szalona.

A wiec z tad moje domysly, ze moze cos jest nie tak z Fus'ami? Tzn korzystam z programu A.Dybowskiego, w ktorym mozna ustawic sobie te bity ale ja nie wiem jak sie a to zabrac...

Dane procka

1)Atmega8L, 2)zegar ->8MHz

Ponizej wklejam program:

#include <avr\io.h>

#include <avr\delay.h>

#define tau0 6; #define OSC 8

void main () {

unsigned char licznik=4000; DDRD=0x02; TCNT0=tau0; TCCR0=2 ; while (1) { while (bit_is_clear(TIFR,TOV0)); //czeka na zprerwanie TCNT0=tau0; if (--licznik==0) { PORTD^=0x02; licznik=4000; } TIFR=1<<TOV0; } }

Z gory dzieki za helpa

Reply to
ToR

ToR napisał(a): > Witam!

Witam

Zainteresuj się timerami oraz rezonatorem kwarcowym 32768 Hz. Wszystko masz w dokumentacji od uC. Jak chcesz podpatrzeć gotowe rozwiązanie to zajrzyj na moją stronę:

Powodzenia.

Reply to
Piotr