ATmega169 czy MSP430F412

Czy ktos z doswiadczeniem moze mi poradzic co wybrac do aplikacji termometru LCD? (Zasilanie 3V, dwie cyfry LCD i sensor temperatury z szeregowym interfejsem). Jaki kontroler? Najwazniejsza dla mnie cecha jest niski pobor pradu. Liczne peryferia ATmegi 169 i tak zostane niewykorzystane. MSP430F412 spokojnie wystarczy.

Z gory dziekuje za sugestie.

Wojtek Palasz Gdansk

Aha, jeszcze jedno. MSP430F412 ma wbudowany sensor temperatury.

KG

???? Nie moge sie doczytac. Znalazlem tylko opis podlaczenia termistora...

Wojtek

To nie jest ścisła informacja. Sensor ten występuje tylko w ukłądach z przetwornikiem ADC. Mam taką teorię, że jest we wszystkich ale w układach bez ADC nie ma go jak rozsądnie zmiezyć (np. integracyjnie) więc się go nie ujawnia. W inym poście jest pytanie o Starter Kit 11x1. Będzie dobry. Trzeba z niego wyciągnąć odpowiednie sygnały, po jest różnica w korzystaniu z JTAG-a między 11x1 i innymi rodzinami. SPI robi się na pieszo całkiem łatwo...

Reply to
JoeBack

Czy nie ma kłopotów z komunikacją po SPI między dwoma prockami? Znam kogoś, komu się to wysypuje bo kilku bajtach.

Reply to
JoeBack

Dziekuje wszystkim za posty. Ostatecznie zastosuje MSP430F412 wraz z czujnikiem TMP100. Czujnik taki juz zamowilem jako probke z Texas'a. Nota

dokladnie opisuje termometr jaki potrzebuje. Zywotnosc baterii autorzy obliczaja na ok. 10 lat. To mi wystarczy :)

Dlatego rezygnuje i z wiekszego procesora, bo juz nie potrzebuje SPI i nie potrzebuje tak duzej ilosci segmentow LCD. Wystarcza mi dwie cyfry.

Wojtek Palasz Gdansk