atmega13 - przejście napięcia sieci przez 0

Witam.

Na podstawie tego:

próbuje zrobić wykrywanie przejścia przez 0. Nie testuje tego na 230V tylko na około 12V z transformatora. Próbowałem kilku rezystorów (np: 100k, 33k).

Ustawiam INT na wykrywanie zboczy (testowałem wszystkie kobinacje: rosnące, malejące, obydwa) i mam jakiś sygnał ale zamiast 50 czy 100 impulsów mam na przykład 400 lub 800. Troszkę się zbliżyłem do właściwej częstotliwości zmniejszając rezystor poniżej 100k bo wcześniej było jeszcze

10 razy więcej impulsów. Sygnał jest dosyć stabilny (zupełnie na oko).

Co może być nie tak ?

Nie mam żadnego sprzętu żeby zobaczyć jak wygląda przebieg.

Reply to
chochlik_drukarski

Obiekt obserwowany: "chochlik_drukarski" Wyniki obserwacji :

[...] Na pewno *mega* i *13*?

Sławek

Reply to
Sławomir Szczyrba

Użytkownik "Sławomir Szczyrba" snipped-for-privacy@of.the.night> napisał w wiadomości news: snipped-for-privacy@hot.pl...

Oczywiście nie na pewno. Chodzi o tiny.

Reply to
chochlik_drukarski

Użytkownik "chochlik_drukarski" <chochlik snipped-for-privacy@wp.pl napisał w wiadomości news:koq7lp$h21$ snipped-for-privacy@dont-email.me...

I =U/R z tego 310V/1M = 300uA - taki prąd płynie w szczycie napięcia. dla 12V i 33k płynie 500uA czyli zbliżona wartość Jeżeli nie masz zakłóceń to sprzętowo jest w porządku.

Testowałem dla 230V i kilku metrów przewodu - potrafi już zbierać z sąsiednich urządzeń.

Wygląda na błąd w oprogramowaniu.

Reply to
Desoft

Użytkownik "sundayman" snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:koq9om$n7m$ snipped-for-privacy@news.task.gda.pl...

Że niby jakie konkretnie rozwiązanie kosztuje 1 zł ? Jeśli jakiś element tyle kosztuje to u nas w sklepie będzie po 8. Mogę też kupić przez internet i z przesyłką zapłacić 10.

Chodzi mi o prostą rzecz w tym stylu:

Z żadnej strony nie ma izolacji więc ten jeden optoelement nic nie zmieni.

Reply to
chochlik_drukarski

no tak, to w sprawie bezpieczeństwa nie ma znaczenia rzeczywiście. Oczywiście z tym "1zł" to symbolicznie - no nawet niech będzie 5 - co za różnica ? Ale, jeśli ci się uda uruchomić poprawnie, to oczywiście OK.

Popatrzyłem w tą notę, napisane jest niby, że na tiny powinno działać... Należałoby w pierwszym rzędzie zobaczyć, co się dzieje na tym wejściu, ale bez oscyloskopu ciężko będzie :)

Może spróbuj zrobić test - podłączyć do INT0 normalny, cyfrowy sygnał, o określonej częstotliwości. Chociażby z prostego generatorka zrobionego na innym tiny, czy tam cmosie.

I zobacz, czy program poprawnie odczytuje częstotliwość - jeśli nie, będziesz wiedział, że problem jest z programem.

Reply to
sundayman

Użytkownik "sundayman" snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:koqde0$mr$ snipped-for-privacy@news.task.gda.pl...

Jaki to ma wpływ na bezpieczeństwo użytkowania ? Na plytce i tak musi być

230V, w obudowie muszą być rózne elementy pod napięciem. Co najwyżej można tu mówić o bezpieczeństwie procesorka i kilku innych elementów ale ich mi nie szkoda. Jedynym elementem wystającym na zewnątrz jest potencjometr i to mnie martwi.

No łatwo wyliczyć: róznica 4 zł.

Nie mam nawet miejsca na żadnego dodatkowe elementy. Tak sobie głupio wymyśliłem żeby upchać to w malutkiej obudowie i się meczę. To jest w zasadzie sztuka dla sztuki bo mogłem iść i taki regulator kupić.

Tak, jest ciężko...

Działa. Sprawdzałem.

Reply to
chochlik_drukarski

sterujesz prostokątem? może daj sinus... albo schmit albo masz wyzwalanie poziomem a nie zboczem...

Reply to
identyfikator: 20040501

Houston, we got a chochlik_drukarski...

A dlaczego na INT a nie przez wbudowany komparator?

Bo tak wynika z tego dokumentu ?

Reply to
chochlik_drukarski

zawsze można badać szybkość zmian...