Re: LM2903 - detektor przej?cia przez 0

> Jaki inny układ detekcji zera (do sterowania fazowego triakiem)

Na mikrokontrolerze ATMega8 (bo taki pod ręką). Zasilanie części sterującej z transformatora 12V AC + mostek + stabilizator na 7805. Gdzieś widziałem w sieci taki prosty układ detekcji przejścia przez 0, gdzie podane było napięcie sprzed stabilizatora na wejście tranzystora npn i z niego na wejście np. INT0 mikrokontrolera. Przy podaniu sygału z trafka pewnie musiałbym zrobić dzielnik na wejściu tranzystora, tak aby na bazę nie podać zbyt dużego napięcia?

Rafał

Reply to
gervee

W takim razie wcale nie potrzeba ci super precyzji bo minimalny offset komparatora możesz skompensować czasowo w programie. Do tego potrzebujesz separacji galwanicznej. Polecam ten

prosty i sprawdzony układ na tanim transoptorze.

Reply to
William