antena ufo

Takie sobie cos

Czy to moze dzialac ?

Czyli - czy da sie zrobic antene zblizona do poziomego krazka, o dookolnej ch-ce i polaryzacji poziomej ? A - i jeszcze o srednicy mniejszej niz dlugosc fali.

Ha - da, zwykla cewka, odbierze skladowa magnetyczna.

Ale cewka na 500 czy 700MHz ? jednozwojowa ?

J.F

Najzwyklejszy w świecie zwinięty dipol?

Marketingowy belkot...

Reply to
wchpikus

Zapomnial napisac "hit sprzedazy w USA", czytajac taki opis naciskam ctrl+w albo backspace.

Zamiast zainstalowac normalna antene na domu (na strychu) to instaluja takie drogie badziewia, jeszcze prad to pobiera a chinski zasilacz moze sie zapalic.

Reply to
forestdumb

Użytkownik J.F napisał:

Kluczowe słowa są zwarte w opisie: Wbudowany silny, niskoszumny wzmacniacz. Poziom sygnału nadrabia wzmacniacz a nie dipol, czy co tam tkwi, czyli źróło realnego sygnału. Wzmacnia szumy i inny syf. Opiszę Ci przypadek, z jakim sam się spotkałem. Antena pokojowa, do zamontowania np. z tyłu TV (!) w postaci płaskiej, plastikowej listwy. W środku, na laminacie dipol dla wyższych częstotliwości i dwie blaszki dla niższych. Powiedzmy VHF/UHF - nawet ze zwrotnicą. Do tego jeszcze wzmacniacz. Podobno nawet działała (tak twierdził właściciel) był tylko kłopot z naderwanym przewodem, brak zasilania po kablu, brak przejścia omowego. Postanowiłem go wymienić ale niestety zastosowałem zbyt dobry koncentryk :-) zamiast cieniutkiego, jaki był przedtem. Nie zadziałała po naprawie. Sprawdzam na analizatorze widma co z niej wychodzi i bardzo się zdziwiłem. W tym czasie pasmo miałem zajęte przez jeden nadajnik analogowy i dwa MUXy DVB-T. Tymczasem widziałem coś w rodzaju panoramy Tatr, czy Alp, rozciągającej się dokładnie po całym zakresie VHF/UHF. Szczyty osiągały poziom ponad 90 dB. Być może wzmacniacz się wzbudził ale nie miałem ochoty na dalsze eksperymenty. Odciąłem jego zasilanie, podłączyłem wejście koncentryka bezpośrednio na zwrotnicę i widmo wróciło do normy, tylko poziom był bardzo niski. Doradziłem zakup i instalację prawdziwej anteny. Maciek

Reply to
Maciek

Użytkownik J.F napisał:

Fizycznych podstaw Ci nie wytłumaczę ale to jest właśnie jedna z zalet DVB-T. Można doświetlać pewne obszary na identycznej częstotliwości i polaryzacji a mimo to w strefie dostępności obu sygnałów nie będzie problemów z odbiorem. Odbicia z jednego nadajnika również nie szkodzą ale bez przesady, dlatego instalator nie powinien patrzeć wyłącznie na poziom sygnału lecz również zainteresować się stopą błędów. Ogólnie jest znacznie łatwiej niż w analogu ale takie wynalazki, jaki przedstawiłeś, częściej sprawiają problemy, niż nadają się do użytku. O, nawet znalazłem aukcję tego, co miałem w ręku:

Powtarzam - nie wiem czy działała przed uszkodzeniem oryginalnego koncentryka. Zastanawiam się w jakich warunkach takie coś może zadziałać? Gdyby mieli 100% zwrotów, to by dali sobie spokój. Co ciekawe, czasami naprawdę nie trzeba się sugerować odległością od nadajnika, tylko sprawdzić co zadziała. Mieszkam w odległości 43 km od trzech nadajników po 50kW każdy, na jednym maszcie. Odbieram na pojedynczym dipolu, własnej roboty, wiszącym wewnątrz pokoju. Mam pustą przestrzeń w stronę nadajnika, mieszkam wysoko. Według tej strony:

powinienem zastosować wieloelementową Yagi A1615. Niepotrzebnie. Maciek

Reply to
Maciek

Dnia Sat, 01 Mar 2014 18:09:27 +0100, Maciek napisał(a):

A mnie to wlasnie fizycznie interesuje - tu jest o tyle zlosliwie ze dalszy nadajnik ma 100kW, blizszy 30kW, sygnal moze docierac prawie identyczny.

Ten wynalazek to mnie zainteresowal na zasadzie "co w srodku jest". Raczej sie nie widuje takich konstrukcji.

No i dookulna=maly zysk. W pionie plaska, tez maly zysk.

Hm, Thomson. Powinna dzialac, przynajmniej w blizszej odleglosci.

Swoja droga to mnie zawsze zastanawialy te wzmacniacze antenowe - te przy antenie i dlugim kablu maja sens, ale reszta ... czemu rownie dobrego nie wmontuja w glowice ? :-)

No wlasnie - ja mam 35km do 100kW i 12km do 30kW, wiec sie zastanawiam czy pokojowa nie wystarczy :-)

Nie zaszkodzi :-)

Użytkownik forestdumb napisał:

Jak to Pan Majster do Klienta mówił Jasia szkoląc? Praw fizyki pan nie zmienisz, nie bądź pan rura i nie pękaj?

Użytkownik Maciek napisał:

Więcej - mnoży jeden syf przez drugi syf a wynik przez trzeci syf - czasem końcowy wynik wysyła w eter rozp...c odbiór wszystkim w okolicy...