antena i zasilacz - dziwny objaw

Sasiadka uzyczyla mi anteny TV szerokopasmowki - jest kilkuletnia ze wzmacniaczem. Niestety brak bylo wtyczki i zasilacza, wiec wykombinowalem te czesci od innej, podobnej anteny. Wszystko hula, ale odbior marny. Slychac zaklocenia podobne do tych, ktore powoduja komorki w urzadzeniach audio, ale w momencie gdy wyciagam wtyczke, obraz na sekunde robi sie idealny... I w zwiazku z tym pytanie - czy zasilacz padl, czy moze jego parametry nieodpowiednie do tego wzmacniacza? Zasilacz ma 12V 100mA, na pewno dzialal dobrze z poprzednia antena. Masa anteny na pewno dobrze podlaczona.

Reply to
PiTer

Dnia 2005-07-15 22:06, Użytkownik PiTer napisał:

Wzmacniacze w szerokopasmówkach to jedna wielka tragedia. Jedyne wyjście to albo pozbycie się wzmacniacza (założenie symetryzatora), albo wstawienie na jego wyjściu potencjometru i takie ustawienie napięcia zasilającego wzmacniacz, aby otrzymać właściwe wzmocnienie.

Z mojej praktyki - w większości przypadków wzmacniacze dopuszkowe z zasilaczem przy telewizorze sprawę pogarszają, zamiast poprawiać. Chyba, że jesteś 100 km od nadajnika.

Reply to
Lukasz Komsta