?adowanie akumulatorków AAA (ma?e paluszki) ?adowark? do AA (du?e paluszki)

Witam wszyskich Grupowiczów, Posiadam 2 ładowarki:

1)ładowarkę procesorową 2)prostą łądowarkę - chyba tylko transformator i ewentualnie kilka diod (z tego co mi się wydaje). Niestety obie przeznaczone są do ładowania akumulatorków AA czyli popularnych dużych paluszków. Czy istnieje możliwość użycia którejś z tych ładowarek do naładowania akumulatorków AAA (małe paluszki)? Nie jestem zbyt zorientowany w tej materii, ale słyszałem, że małe paluszki powinny być ładowane mniejszym prądem. Oczywiście pomijam fakt mniejszego rozmiaru akumulatorków AAA - z czym myślę, że sobie poradzę (użycie blaszki zwierającej do styku).
Reply to
zmosmo

Użytkownik zmosmo napisał:

Witam Prąd ładowania zależy od pojemności akumulatora, a nie od jego rozmiarów. Są akumulatory AA o pojemności 800mAh i są AAA o pojemności ponad 1000mAh. Ładowarka procesorowa powinna automatycznie zakończyć łądowanie w momencie gdy akumulator osiągnie odpowiednie napięcie naładownia. Pytanie czy jest to ładowarka procesorowa czy "procesorowa" ? ;-)

Reply to
Grzegorz Kurczyk