2-gi stopień zwrotnic ;)

Mamy tak: woofer z 2 tzw. "satelitami". Ponieważ słabo radzą sobie z wysokimi tonami to chcę te "satelity" uczynić średniotonowymi a swoją drogą dołączyć (niby równolegle) jeszcze do nich wysokotonowe.

Jakie kondesatory i jak je połączyć improwizując zwrotnice przy tych satelitach tak aby wysokie tony trafiały do wysokotonowców a średnie do dotychczasowych satelitów?

Niektóre gwizdki są już sprzedawane z kondesatorami, jak np. tu:

ale i tak trzeba odciąć wysokie częstotliwości od dotychczasowych satelitów.

Pewnie wartości tych kondesatorów zależą od impedancji głośników, ale mam nadzieję że nie od parametrów źródła, bowiem tam, w skrzynce gdzie woofer, JUŻ jest jedna zwrotnica...

Proszę o jakieś wskazówki, jakie reguły?!

Reply to
Seryozha