Welke striptang?

Na jaren met een Hema-striptangetje mijn draden te hebben gestript wil ik nu toch eens een echte tang kopen. Ik zit momenteel te twijfelen tussen:

- Lapp PTS-4, ?30,73 bij Conrad (deze wordt op mijn werk gebruikt)

- Knipex 1262, ?31.65 bij Conrad.

Heeft iemand ervaring met één van deze twee tangen of hebben jullie misschien een andere (betere) suggestie?

--
André-Hessel Jensma

Antispam: Remember to remove the 'y' characters from
          my address to email me. (Replace 'yjensma'
          with 'jensma' and 'nyl' with 'nl').
Reply to
André-Hessel Jensma

André-Hessel Jensma stelde de volgende uitleg voor :

Ik gebruik al sinds 1996 de PTS-4 en die doet het perfect. Die andere heb ik ook eens vast mogen houden maar de PTS-4 is voor mij perfect. Ik strip van 1mm tot 6mm (ja leuk he)

Reply to
Gert

"Gert" schreef in bericht news: snipped-for-privacy@SPAMpot.com...

Gebruik momenteel een striptang van Knipex bestelnr 823046. Zeer tevreden over, stript perfect.

Groetjes Tommy.

Reply to
Tommy

Hoi Tommy, Deze tang (Knipex 1240) is meer dan twee keer zo duur als de 1262. Weet je misschien wat de verschillen zijn?

--
[...]

Vermoed de stripwaarde.

1262 Stripwaarde:0,2 - 6 mm2 1240 Stripwaarde:0,03 - 10 mm2

Groetjes Tommy.

Reply to
Tommy