Schroefjes los? Garantie verprutst?

Hoi, Ik vraag me af hoe men bij een reparatiedienst kan zien of iemand een apparaat heeft geopend. Sommige schroefjes zitten soms "vastgeplakt" met een blauw goedje. Ik wil iets binnen garantie retourneren, maar heb per abuis een verkeerd schroefje losgedraaid (er zijn er waar ik als gebruiker wel aan mag draaien :) ), maar ben nu bang dat ze gaan zeggen : "garantie verlopen, want je hebt ermee geknoeid!" Dus hoe ziet men dit??? Mazy

Reply to
Mazy

Dat ' blauwe ' goedje is waarschijnlijk locktite...en het zou me niet verbazen als de kleine lettertjes in de de algemene verkoopwaarden hier op één of andere manier melding van maken....dan ben je dus afhankelijk van de coulantie van de leverancier...als ze echte service leveren zit je goed , als ze 'rot ' willen zit je fout.... groet Manus.

Reply to
Manus

"Manus" schreef in bericht news:1070018634.235021@cache1...

de

Beetje blauwe lak o.i.d. en het is opgelost?

--
Mazzels!

Gerard

verwijder "nospam" uit e-mail adres

Posted by news://news.nb.nu
Reply to
Bezemsteel

Hoi,

Mazy wrote:

Ik weet niet wat voor apparaat het is maar gewoon zeggen wat er gebeurd is (met mogelijke tips om het te voorkomen als dat erg voor de hand ligt, beter ontwerp, afdekken onder strip/sticker oid.), als het een in serie geproduceerd ding is is de kans groot dat de oorzaak al bekend is omdat 't vaker voorkomt, dan zal het geen probleem zijn denk ik.

groeten van Bart

PS: doe zeker niets aan die schroef, opnieuw loctite erop, zwarte schroefjes opnieuw zwart maken etc., dat zou ik als leverancier meteen verdacht vinden

Reply to
Bart Jorritsma

Het is een laptop. Ben er ondertussen achter dat het inderdaad waarschijnlijk blauwe loctite is. Ik moet zeggen dat de schroefjes niet echt erg vast zaten. Als de fabrikant/servicecentrum dit gaat controlleren moeten zij toch ook de schroefjes los maken??? Is deze blauwe loctite niet direct bedoelt om te kijken of een "consument" heeft zitten klooien, maar gewoon extra zorg dat de schroeven vast blijven (bij trillen bijvoorbeeld). De schroefjes hebb geen uiterlijke sporen van dat ze los zijn geweest. Een forensisch onderzoek komt er waarschijlijk wel achter :) Erwin

Reply to
Mazy

Bart Jorritsma schreef in berichtnieuws snipped-for-privacy@student.utwente.nl...

jah, ik het ook liever dasse gewoon zegge hoe het gebeurd is legt tenslotte aan die onduidelijke kuthandleiding dan, toch?

kijk, ajje met da schroeffie losdraaie de zaak nadeklote geholpe heb ken t wel es anders worre maar ajje dan het spul weer vastzet ziet zoon tegneut tog wel datter mee geklooit is krijggie de zooi gewoon terug

:))

Reply to
Dakduvel

"Bezemsteel" schreef in bericht news:3fc7484b$ snipped-for-privacy@news.nb.nu...

op

,

Dat blauwe goedje heeft niks met garantie van doen Het is om er voor te zorgen dat schroefjes niet lostrillen . Het is een borgmiddel en zit ook op alle schroefjes ook van binnen Verder kan je het wel openmaken als je wilt maar als je gaat knippen of solderen of boren dan valt dat pas op en vervalt je garantie.

Jopie

Reply to
Jopie

Hmmm Als je in de buurt van west -friesland cq amsterdam woont kan ik je wel aan het blauwe goedje helpen. Ik heb hier nog een bus Threebond 1401B staan, en dat is het blauwe goedje wat ze veel op de buitenkant van schroeven smeren (japanse makeladij) Loctite daarintegen wordt op de schroefdraad gesmeerd (niet van buiten zichtbaar bezijden perspex of zo) om het lostrillen te voorkomen. Threebond is een soort pre-historisch antie tamper goedje.

Ik heb die bus uit mijn sony tijd overgehouden. En gebruik het hoogstens

1 keer per twee jaar.

MvG Cees.

--
# The sex life of an arion circumscriptus looks like a foam party to me.
# Cees Keyer, HVA dept I&E, Weesperzijde 190, 1097DZ Amsterdam, Holland