scartkabels

Heeft iemand ervaring met scartkabels van 10 meter lengte tussen een DVD-speler en een 100Hz TV? Is er een merkbaar kwaliteitsverlies?

Peter

Reply to
pean

schreef in bericht news: snipped-for-privacy@f14g2000cwb.googlegroups.com...

T'is wel aan de lange kant. Je zou verwachten dat een 10 meter scart-kabel door de fabrikant van een dusdanige kwaliteit wordt gemaakt dat het ook te gebruiken valt. Als er dan toch verlies in scherpte is, zou je kunnen overwegen om scartRCA/tulp adapters te gebruiken, en RCA/tulp kabels van goede kwaliteit. Bij dat soort kabels wordt voor het video signaal RG59 coax gebruikt, en hou je wel goed beeld over.

Bijv.:

Thanks, Frank.
(remove 'q' and 'invalid' when replying by email)
Reply to
Frank Bemelman

Ik weet niet; bij dat soort zaken zou ik toch gaan overwegen om vooral pragmatisch te worden, en mijzelf afvragen waarom ik een scart kabel van 10 meter zou willen hebben.

--
    Martijn van Buul - pino@dohd.org - http://www.stack.nl/~martijnb/
	 Geek code: G--  - Visit OuterSpace: mud.stack.nl 3333

Ik zou die dvd speler onder die tv in de kast plaatsen, Peter.

André
http://www.xs4all.nl/~bausie/
Reply to
bausie.

10

Tja, er zijn niet voor niets lange kabels in de handel, dus er zal wel een markt voor zijn ook. Beweegredenen kunnen van allerlei aard zijn. Er zijn natuurlijk ook nog de bekende 2.4GHz draadloze linksetjes, die - mits het een beetje meezit - verbazingwekkend goed presteren.

Een tweede DVD-speler is ook nog een optie. Die koop je tegenwoordig voor minder dan een vers uitgebrachte top-dvd-schijf zelf ;)

--
Thanks, Frank.
(remove 'q' and 'invalid' when replying by email)
Reply to
Frank Bemelman

Omdat ik mijn versterker en dvd-speler op een andere lokatie wil hebben (in verband met de "zichtbaarheid" van de afstandsbediening) dan de tv. Met de dvd speel ik ook al mijn muziek af en de "luisterhoek" is op een andere plek in de kamer dan de "tv-hoek".

Reply to
Peter B

Let wel: Ik heb gevraagd om ervaringen, mensen, niet om gissingen.

Reply to
Peter B

Misschien is het dan een idee om die zichtbaarheid op te lossen? Een IR extender moet wel te vinden zijn

Tsja, of je verplaatst de DVD naar de 'tv-hoek', en trekt een audiokabel naar de 'luisterhoek'. Audio is een heel stuk gemakkelijker te transporteren over 10 meter dan video. Goedkoper, ook.

Martijn - iets met Mozes en een berg, ofzo.

--
[...]

"Peter B" schreef in bericht news: snipped-for-privacy@o13g2000cwo.googlegroups.com...

En wat zit ik te gissen dan? Wat nou "Let wel:"?

Oh, wacht even...

Let wel: mensen die via Google posten en niet in staat zijn een brokje tekst mee te quoten gaan bij direkt de killfile in.

PLONK!

Opzouten, met je dvd speler erbij en alles wat er nog meer aan die tien meter kabel hangt.

--
Thanks, Frank.
(remove 'q' and 'invalid' when replying by email)
Reply to
Frank Bemelman

"Frank Bemelman" schreef in bericht news:42a6d16c$0$13158$ snipped-for-privacy@dreader6.news.xs4all.nl...

En wat dacht je van gewoon een CD speler voor het geluid. Allemaal beter en goedkoper dan die vreemde noodzaak allaes via die ene dvd speler af te draiien die ik wel bij meer mensen tegenkom. ruud

Reply to
Der Rudi

"Der Rudi" schreef in bericht news:42a72a0f$0$46103$ snipped-for-privacy@news.xsall.nl...

dvd

Ja, helemaal mee eens - al gebruik ik zelf ook een DVD speler voor mijn CD's -> mijn audiokastje is te klein geworden voor nog meer spul. Echt prettig werkt dat niet, die DVD speler moet bij elke plaatsing van een CD eerst 15 seconden nadenken wat ie ermee moet doen :(

Opstarten van een DVD is trouwens ook een hele happening. Allerlei vervelende trailers, copyright notices, waar je niet doorheen kunt zappen en gedwongen moet uitzitten.

--
Thanks, Frank.
(remove 'q' and 'invalid' when replying by email)
Reply to
Frank Bemelman

Ach, muziek afspelen via een DVD-speler heeft wel voordelen; brand een berg mp3s op een CD, en je hebt de hele avond achtergrondmuziek voor je feestje.

--
[...]

mja, een regiocode is dus ook echt achterhaald.

--
Wil je ook niet voor muisklikken gaan betalen?
Stem dan tegen de Europesegrondwet.

pim. ReplyTo: nospam4me [at] schaeffer.tk

Reply to
pim schaeffer

Mm, ik heb een al wat oudere Pioneer die via het menu elke regio kan simuleren. Wanneer ik daar een CD instop speelt ie binnen een paar seconden. Mijn DvD recorder die doet er wel ongeveer 15 seconden over inderdaad. En over geluidskwaliteit, ach er is geen cd speler die ook maar in de buurt komt van een goede platenspeler met dito element en vinyl.

"Frank Bemelman" schreef in bericht news:42a74c1a$0$2605$ snipped-for-privacy@dreader27.news.xs4all.nl... : "Der Rudi" schreef in bericht : news:42a72a0f$0$46103$ snipped-for-privacy@news.xsall.nl... : >

[...]

: > En wat dacht je van gewoon een CD speler voor het geluid. : > Allemaal beter en goedkoper dan die vreemde noodzaak allaes via die ene : dvd : > speler af te draiien die ik wel bij meer mensen tegenkom. : : Ja, helemaal mee eens - al gebruik ik zelf ook een DVD speler voor : mijn CD's -> mijn audiokastje is te klein geworden voor nog meer : spul. Echt prettig werkt dat niet, die DVD speler moet bij elke : plaatsing van een CD eerst 15 seconden nadenken wat ie ermee moet : doen :( : : Opstarten van een DVD is trouwens ook een hele happening. Allerlei : vervelende trailers, copyright notices, waar je niet doorheen kunt : zappen en gedwongen moet uitzitten. : : -- : Thanks, Frank. : (remove 'q' and 'invalid' when replying by email) : : :

Reply to
Peet

Nooit SACD beluisterd?

enne.... leer 's quoten.

--

         Venlig Hilsen

Niemand houdt zoveel van hard werken dan diegene die ervoor betaalt.
Reply to
Venlig Hilsen

Zwakke alternatieven. En kwoten kan ik beter dan jij.

"Venlig Hilsen" schreef in bericht news:42a8256a snipped-for-privacy@news3.prserv.net... : Peet wrote: : : > Mm, ik heb een al wat oudere Pioneer die via het menu : > elke regio kan simuleren. Wanneer ik daar een CD instop : > speelt ie binnen een paar seconden. Mijn DvD recorder : > die doet er wel ongeveer 15 seconden over inderdaad. : > En over geluidskwaliteit, ach er is geen cd speler die ook : > maar in de buurt komt van een goede platenspeler met : > dito element en vinyl. : : Nooit SACD beluisterd? : : enne.... leer 's quoten. : : -- : : Venlig Hilsen : : Niemand houdt zoveel van hard werken dan diegene die ervoor betaalt. :

Reply to
Peet

Gebruik al jaren een 10 meter scart kabel. Gaat prima. Gebruik wel de ronde kabel. En het is echt niet nodig om zo'n peper dure kabel met vergulde contacten en dergelijke te kopen.

met vr gr.

Wim Menzo

Reply to
wim menzo