Re: 3x Sample & hold in één ic?

Zijn er ic's die 3x een sample & hold schakeling in zich hebben?

> Ik zit namelijk met een dilema, ik heb een Atmel AT90S8535 > microcontroller en moet 3 analoge uitgangen hebben. De uitgangen > veranderen niet vaak van waarde dus ik dacht 1 DAC te pakken (PCF8591, > I2C met 4x analoog in en 1x uit) en dan 3 sample & holds daar achter

te

zetten. Om 3x die PCF neer te zetten vind ik overkill. Maar om 1x die > PCF en 3x een sample & hold IC te gebruiken is weer een berg ic's.. > > Ik heb al flink wat soorten Sample & Hold ic's gevonden maar niet > minimaal 3 in 1 behuizing:(..

Als de waardes toch niet zo vaak veranderen kan je dan niet gewoon een analoge multiplexer ervoor zetten?

-- Peter van Merkerk peter.van.merkerk(at)dse.nl

Reply to
Peter van Merkerk

Whooops foutje, ik las analoge ingangen i.p.v. uitgangen.

Reply to
Peter van Merkerk

"Ivo Vermeulen" schreef in bericht news: snipped-for-privacy@hotmail.com...

SMP04

Hans

Reply to
JT van Es

"Ivo Vermeulen" schreef in bericht news: snipped-for-privacy@hotmail.com...

Eventueel de MAX514, 4 DAC's in één behuizing. Is wel 12-bit en werkt niet via I2C maar via een eigen serieel protocol, dat overigens vrij eenvoudig is.

Ilse

Reply to
Ilse Joostens