Probleempje met Philips Matchline 32PW9521/12

Hallo,

Ik heb een probleempje met een Philips Matchline 32PW9521/12. Het begon met een tiental horizontale lijnen die zichtbaar waren bij een donker beeld. Ik vermoed dat dat de verticale blanking was die niet goed werkte. Als het beeld helemaal zwart hoorde te zijn, was het ook wel eens groenachtig. Een tijdje later begon het beeld wel eens rood/paars te flitsen. Nog later was er soms een hele tijd geen beeld.

Kan er mij iemand op weg helpen om te zoeken een welke module het kan liggen? Ik zou dan beginnen met eens wat elko's te vervangen op die print ...

Alle tips zijn welkom.

Groeten, Diego

Reply to
Igor
Loading thread data ...

Igor wrote in , on

9/08/2005, H. Romaan

Negen op 10 Beeldbuis defect. Staat er ergens ESF tussen de type van deze buis? (van binnen, stikker op de buis)

Deze beeldbuizen gaan met tien duizenden defect (meer??)

Join the club.

--
Alain.  For Newsgroups : Reply-to is valid (only 2 days !)
MesNews translators team
http://home.tiscali.be/a.beguin
Reply to
Alain Beguin

Vergeet het maar. Als de beeldbuis van het type W76ESFnnnXnn is (nadruk op de letters ESF in het midden), dan is deze met 99% kans stuk.

--
Met vriendelijke groet,

   Maarten Bakker.
Reply to
maarten

snipped-for-privacy@panic.xx.tudelft.nl wrote in , on 9/08/2005, H. Romaan

En hij schrijft nog *probleempje*... ;-)

--
Alain (Albé) Reply-to is valid (only 4 days !)
http://home.tiscali.be/a.beguin
Reply to
Alain Beguin

Philips make's it better ( er kan beter can voor staan en dan met een vraagteken!! Succes met het verdriet. "Alain Beguin" schreef in bericht news: snipped-for-privacy@usenet4all.org...

Reply to
A. Vermeer

Uh... het is toch "Sense and simplicity"?? Misschien iets te veel "sense"? Beeldbuizen zijn niet aan te slepen

"A. Vermeer" schreef in bericht news:dda1nf$p0v$ snipped-for-privacy@news5.zwoll.ov.home.nl...

Reply to
Henk van den Hof

A. Vermeer wrote in , on

9/08/2005, H. Romaan

Let's make it better...van deze slogan moeten zij toch al spijt hebben zeker?

Heel mijn werkervaring is met Philips geweest, maar wat er de laatste jaren gebeurt, dat is onbeschrijfelijk. Ben ik gelukkig dat ik niet meer alle dagen moet werken (nog maar 2 dagen per week) en einde januari stop ik ermee. Het is gewoon niet meer te doen, stukken kosten plotseling veel meer, een video van 2 a drie jaar met wat kosten moet afgedankt worden, beelbuizen, netschakelaars met de kilo's... Jaren terug haddeb wij een chassis K40, of zelfs ouder toestellen met lampen, die verbruikten veel meer stroom en gingen *niet* defect. Nu kunnen zij geen schakelaar of een HS condensator meer serieus maken.

Het beroep van technieker gaat volgens mij gewoon verdwijnen, in de waarborg, het is nu al zo, krijg je een ander toestel en na de waarborg worden de kosten dusdanig hoog dat je een nieuw toestel gaat kopen.

Om maar te zwijgen om solderingen die los komen, tot op de deflectiespoel...vroeger gebeurde dat nooit.

Om maar iets te vertellen over investeringen...een idée van hetgeen het kost om een volwaardige soldeer/desoldeer installatie te kopen voor uw bedrijf, om alle chips/processors te kunnen vervangen? Het is gewoon niet meer te doen.

Zopas op tv : gsm's gaan nog maar één jaar mee, gemiddeld :-/ :-O

Jawatte!

Groetjes ;-)

--
Alain (Albé) Reply-to is valid (only 4 days !)
http://home.tiscali.be/a.beguin
Reply to
Alain Beguin

De reklame slogan was "Let's make things better" Ik vroeg me altijd af waneer ze er mee zouden beginnen.

--
"Life is short, art is long, opportunity fleeting,
experimenting dangerous, reasoning difficult.? (Hippocrates)

pim. ReplyTo: nospam4me [at] schaeffer.tk
Reply to
pim schaeffer

Alain Beguin wrote in , on

9/08/2005, H. Romaan

"things" juist, ja :-)

--
Alain (Albé) Reply-to is valid (only 4 days !)
http://home.tiscali.be/a.beguin
Reply to
Alain Beguin

Teveel simplicity in het elektronenkanon gestopt...

--
Met vriendelijke groet,

   Maarten Bakker.
Reply to
maarten

Ik heb wel eerder slechte solderingen gezien op zich, een verbrand stuk print in een K7, op het GSP van de K11 ging wel eens wat los.. De K40 was berucht... Netschakelaar vervangen kan ik niet zo mee zitten (is wel een teken van slechte kwaliteit, maar gelukkig simpel en goedkoop), maar de beeldbuizen zijn een echte spelbreker :-(

--
Met vriendelijke groet,

   Maarten Bakker.
Reply to
maarten

snipped-for-privacy@panic.xx.tudelft.nl wrote in , on 9/08/2005, H. Romaan

Juist, maar eigenlijk wou ik schrijven dat losse solderingen op deflectiespoelen vroeger niet voorkwamen :-)

--
Alain (Albé) Reply-to is valid (only 4 days !)
http://home.tiscali.be/a.beguin
Reply to
Alain Beguin

Ik heb "Let's make things better!" vrij vertaald naar: "Let's make better things!"

--
Met vriendelijke groeten,
Ben Doedens
Reply to
Ben Doedens

Henk van den Hof wrote in , on 9/08/2005, H. Romaan

Ja, maar als de tv 4/5 jaar is, en dit wordt courant tegenwoordig met die beelbuizen, dan is de klant minder tevreden... :-)

Absoluut, al die grote koelplaten komen los, met de nodige storingen tot gevolg!

Niet alléén de LCD's, de gewone 100hz tv's hebben een heel slecht geluid. En ik die dacht dat de LG's schermen van Philips hadden? Toch eigendom van Philips? Al de Philips schermen zijn LG's tegenwoordig.

Ja, update, update en nog update, het stopt niet meer ;-) voornamelijk met de DVD en DVD RW's

gr Alain

--
Alain (Albé) Reply-to is valid (only 4 days !)
http://home.tiscali.be/a.beguin
Reply to
Alain Beguin

Ach wat zou het, zolang ik op deze makkelijke manier mijn brood kan verdien vind ik het best. BB vervangen en klaar. Goede coulance regeling er overheen en ik heb weer een tevreden klant. Kan iemand die lui daar bij Philips eens een cursus solderen geven! Wordt gek van de loszittende koelplaten met alle gevolgen van dien. (wel weer makkelijk geld verdienen, een paar smd's er tegenaan het werkt weer) En kan iemand die lui van Philips eens uitleggen dat hun constructie van LCD KTV niet deugd. Alleen bij Philips rammelt (lees resoneert) alles van binnen. Ze kunnen een voorbeeld nemen aan bv LG. En waarom kan software nou niet in 1 keer goed geschreven worden?

gr Henk

Reply to
Henk van den Hof

Zo denk ik over de netschakelaars. Probleem is dat bij een wat oudere TV de buis vaak niet meer vervangen wordt, en zo'n toestel is dan hooguit nog goed voor het chassis, terwijl het bij kleinere reparaties of tweedehands verkoop z'n geld anders nog best zou opbrengen.

--
Met vriendelijke groet,

   Maarten Bakker.
Reply to
maarten

Maar dat is logisch, met alle nieuwe soorten media (vooral de RW's) die verschijnen. Of zitten er zoveel echte fouten in?

--
Met vriendelijke groet,

   Maarten Bakker.
Reply to
maarten

Heel erg bedankt voor jullie reacties!

Diego

"Igor" schreef in bericht news:KjZJe.165218$ snipped-for-privacy@phobos.telenet-ops.be...

Reply to
Igor

snipped-for-privacy@panic.xx.tudelft.nl wrote in , on 10/08/2005, H. Laurens

Véél fouten, Maarten, zoals tv's die plotseling opstarten als zij in Stand-by staan, gewoon door de soft van een DVDrw, via de scart...enz

--
Alain (Albé) Reply-to is valid (only 4 days !)
http://home.tiscali.be/a.beguin
Reply to
Alain Beguin

ElectronDepot website is not affiliated with any of the manufacturers or service providers discussed here. All logos and trade names are the property of their respective owners.