Philips TV probleem, brightness/scanlines

Hallo,

Ik heb een Philips 32PW6516/01 die een probleem heeft: bij het aanzetten is het beeld een beetje blauwig, en wazig. Na enige tijd wordt het beeld heel licht, zodat er bijna niets meer uit te halen is. Ook zie ik dan scanlines, of een soort van, want het zijn lijnen die van links naar rechts lopen en dan diagonaal naar beneden om dan weer van links naar rechts te gaan. Op het hele scherm zie ik zo'n 10 lijnen.

Al eerder heeft deze TV wel eens last gehad van dit soort verschijnselen (wazig beeld, problemen met kleuren) maar die gingen vanzelf over. Nu niet. D.w.z. als 'ie een dag heeft uitgestaan doet 'ie het daarna wel weer een klein beetje (maar wel blauwig/wazig) maar na een paar minuten is de pret dan weer over.

Is dit iets bekends, of moet ik gewoon de TV laten repareren?

Groeten, Walter.

--
Walter Belgers        "Si hoc signum legere potes, operis boni in rebus
walter@giga.nl          Latinis alacribus et fructuosis potiri potes!"

Walter Belgers schreef in berichtnieuws snipped-for-privacy@giga.nl...

waarschijnlijk terugslaglijnen soldeercontacten op printen ff nalopen

is je text base weer online?

:)

Reply to
Dakduvel

Walter Belgers schreef/a écrit/wrote in/dans/in le/on/op 5/03/2004 :

Hello, Walter,

Ik denk dat je gaat verschieten als de reparateur je gaat vertellen dat je beeldbuis defect is... Welcome to the club van de vele duizenden gedupeerden. In die zin is dit wel iets bekends, ja.

Toch een goede nachtrust gewenst,

Beste groeten,

--
Alain Beguin:  http://home.tiscali.be/a.beguin
mailto: http://cerbermail.com/?XiEiqwImaa  -  ICQ: 277643272

Hmm. Dat wordt een bezoekje aan de verkoper.

Groeten, Walter.

PS. Dakduvel: mijn archief is bij

te vinden. Nog wel gratis toegankelijk, maar je krijgt wel een maandelijkse spam-mail.

Reply to
Walter Belgers