Philips 32PW9544/12 MD 2.25AA chassis dood - Led knippert

Een vriend van me heeft een Philips 32PW9544/12 TV (MD 2.25AA chassis). Bij het aanzetten gaat het ledje (direct) knipperen, en er gebeurt verder nada.

Op het internet heb ik gevonden dat het aan het 'Standby'- relais kan liggen. Ik kan echter dit relais niet vinden. Wie kan me verder helpen? Heeft iemand andere ideeën?

Alvast bedankt,

chic

Reply to
chic

chic a écrit/wrote/schreef le/on/op 26/03/2006 H. Larissa ;

Kijk maar eerst naar de kleine blauwe condensator dichtbij de lijnen eindtransistor, dicht bij de koelvin _rechts_ . (c2418) Nadien *zeker* de /series switch/ vervangen (ts7470) op de koelvin maar uiterst _links_ .

Eventueel goed kijken voor een slechte soldering op de deflektiespoel rond de beeldbuis, goed te zien op de binnenzijde van het printje bovenop.

Slechts nadien een eventuele relais verdenken. Ik meen dat het relais op de voorzijde van de print ligt, een rechthoekig plastiek blokje, zwart of blauw.

--
Alain Beguin (Albe)  :   http://www.alain-beguin.be
Free Newsreader MesNews :  http://www.mesnews.be

Bedoel je hier het printje op de beeldbuis?

Thanks. Ik ga eea na meten/checken.

Reply to
chic

chic a écrit/wrote/schreef le/on/op 26/03/2006 H. Larissa ;

Het printje boven de NEK van de beeldbuis. Dus niet op het socket maar wel de deflektiespoel, het printje bovenaan die spoel, goed kijken of de solderingen niet los zijn op dat printje :-) soms is er zelfs een gat in (verbrand)

--
[...]

Hi Alain,

Ik heb de FET eruit gesoldeerd en meet de volgende weerstandwaardes tussen de G/S/D: R-GD: 80 ohm R-DS: 19 ohm R-GS: 61 ohm

Kan ik gezien de lage waarden concluderen dat deze kapot is?

Ik heb ook het blauwe C-tje eruit gehaald, de weerstand is naar mijn mening ook erg laag: 3 kohm. Dus ook vervangen?

Nog suggesties, componenten die ik nog moet controleren?

Bedankt voor de hulp,

chic

Reply to
chic

chic a écrit/wrote/schreef le/on/op 27/03/2006 H. Rupert van Salzburg ;

Zeker vervangen, indien een versie met metalen achterzijde dan niet vergeten isolator mica tussen te plaatsen!

Dat is de oorsprong van de fout, zeker vervangen! Als je die goed bekijkt met een loupe en veel licht zou je een hééééle fijne barst moeten kunnen zien, soms zelf wat zwart verkoold, door de kortsluiting.

Meer zal er waarschijnlijk niet aan zijn.

Nee :-)

Graag gedaan. Hope and pray :-)

--
[...]

Ja.

Ja.

Met een beetje geluk blijft het bij bovenstaande.

- Met vriendelijke groet,

Hi Alain/Maarten,

Gisteren onderdelen gehaald. Erin gesoldeerd. Gebedje gedaan. Hoooerrrraaaa! Beeld! :-) :-)

Namens mijn maat, de eigenaar van de TV, bedankt voor jullie hulp.

Ik hoop dat ik weer op julllie hulp kunnen rekenen bij de volgende klus. ;-)

Groet,

chic

Reply to
chic