Philips 28pt4501/00 geen beeld, wel standby.

Tv geeft alleen bij standby knipperend rood licht, verder doet die niets. Geen hoogspanning opwekking. Het is een philips 28 pt 4501/00 model met een naar ik begrijp een chassis md1.2.E of md 1.1.E. Mijn schammele inzicht zegt dat de voeding wel goed moet zijn, omdat de standby wel aangaat. Doet verder dan niets met afstandbediening en knopen op de tv. Hoor ook geen hoogspanning, dus ook geen beeld. Is hier sprake van een defect in de hoogspanningstrafo of heeft het " error" defect mogelijk ook te maken met tuner gedeelte, waardoor die niet aangaat. Weet iemand mij van advies te voorzien waar dit defect vandaan komt. jeff

Reply to
jeff

"jeff" schreef in bericht news: snipped-for-privacy@f14g2000cwb.googlegroups.com...

Die trafo kán het na vijf jaar begeven. Is die zo oud? Los solderen (met zuigertje) en nieuwe kopen. suc6, Hans

Reply to
Hans Luit

Tussen de HSP trafo en de koelplaat die over het midden van het chassis loopt zit een klein blauw rond ceramisch condensatortje. Als dit een scherutje, zwart plekje of hapje uit de rand heeft, dan deze vervangen.

Kijk ook naar slechte solderingen, deze kunnen ook aan de afbuigspoel zitten bij de plug.

- Met vriendelijke groet,