Onderdeel frequentieteller

Hallo allen,

Ik heb een tweedehande frequentieteller, gebaseerd op een ICM7226A chip, zo'n
universele counter chip. De teller heeft een schakelaar met standen 10 Mhz,
50 Mhz en 500 MHz, en twee 'A'  ingangen en een 'B' ingang, twee
draaischakelaars rechts en nog wat toggle switches. Aan de achterkant zitten
schakelaars voor display en counter test.
Nu ontbreekt het 50 Mhz blokje, ik vermoed dat het een x10 prescaler was.
Heeft iemand het schema van deze teller? Ik denk dat het een veelgebruikt
ontwerp is. Op de hoofdprint staat 'OAK EHT 7901' .
En wat zit er in het 500 Mhz blokje (helemaal dichtgesoldeerd rondom), werkt
verder goed.

Dank, Mat Nieuwenhoven

Site Timeline