Onbekende transistor? CI685

Ik heb hier een oud toestel waarin een defect zit. Ik denk het defect herleid te hebben tot één bepaalde component: Vermoedelijk een transistor. Ik zeg vermoedelijk want ik ken het type niet, Google brengt geen uitkomst en ik heb geen schema van het toestel.

De opdruk is "CI685" en op de tweede regel "R .9" gevolgd door een ondefinieerbaar symbool (slechte vage opdruk). Het ding zit in een klassieke SOT-54 behuizing.

Met Google heb ik wel een CI685 met slechts 2 pootjes gevonden en dat zou een soort zekering zijn. Maar de CI685 hier heeft 3 pootjes zoals een transistor en zit in het audiopad van een toonregeling. Geen idee wat je daar met een zekering kunt aanvangen.

Iemand die deze component kent en een vervanging kan aanduiden?

--
mahi
Reply to

"mahi" schreef in bericht news: snipped-for-privacy@news.telenet.be...

De japanse prefix is 2S, zoek dus op 2SC1685 en dat is een zeer bekende tor. I=1 schrijffoutje?

Maurits

Reply to
Maurits

Bedankt voor je antwoord! Het zou inderdaad ook een 1 kunnen zijn. Zoals ik al zei is de opdruk zeer onduidelijk. Vast iets misgelopen tijdens het opdrukken.

Eens kijken of we dat beestje hier ergens kunnen vinden :)

--
mahi
Reply to

De component is ondertussen vervangen en het toestel werkt weer. Bedankt :)

--
mahi
Reply to