LCD TV Stuk

Hallo,

Ik heb hier een LCD televisie waarvan het scherm stuk is. Er zit een barst -stervormig- in het scherm alsof er een steen is tegengevlogen. Als het toestel niet aanstaat is het niet te zien maar als het toestel aanligt zie je de ster in het scherm en het beeld is ook niet volledig opgebouwd. Zou deze nog te herstellen zijn? Het gaat om een Phillips 51 cm LCD TV type 20PF7835 Het toestel is juist één jaar oud.

Graag reactie a.u.b. Christophe

Reply to
Christophe

Zo rond 19:02:24 zei Christophe in ondermeer het volgende:

Zeker dat je geen ng vergeten bent?

--
mvg, Valere
Een bioscoop is een lokaal waar TV-films worden vertoond voordat ze op

Vervang het LCD-paneel. Is dit zo moeilijk te bedenken? B.

Reply to
Badman

Ook een idee van het prijskaartje voor zo'n vervanging?

Badman schreef in berichtnieuws dmsn0n$lig$ snipped-for-privacy@nl-news.euro.net...

Reply to
Christophe

/*Crosspost to*/ alt.nl.electronica.zelfbouw,be.science.electronics,nl.hobby.elektronica,nl.markt.elektronica

Christophe wrote in , on

3/12/2005 , H. Franciscus Xaverius ;

Zéér duur, maar heb je geen langere waarborg op een scherm? Beeld*buizen* worden door Philips langer gewaarborgd.

Wat zegt uw verkoper? Volgens mij moet hij het klaarkrijgen om het scherm gratis te laten vervangen.

Groetjes,

--
Albe : http://www.alain-beguin.be  Reply-to is valid for 2 days !
MesNews Translators Team (Nederlands)

Vergeet het maar rustig. Een LCD-paneel krijgt geen garantie als je er zelf iets tegenaan gegooid hebt (in dit geval lijkt het daar sterk op). Sorry, je zult een andere moeten kopen. Een glasplaat ervoor wil nog wel eens helpen...... B.

Reply to
Badman

"Christophe" schreef in bericht news: snipped-for-privacy@scarlet.biz...

Gezien de leeftijd van het apparaat zit er nog garantie op het LCD panel. Direct met het apparaat naar een geautoriseerde Philips LCD TD. zie

Henk van den Hof

Daar geloof ik niks van. Zou door die glasplaat de ster/barst niet meer te zien zijn?

--
Met vriendelijke groeten, Jawade.
Zin in een koffie- thee- of borrelpraatje?  Kom naar alt.jawade.nl

panel.

zelf

Sorry, je

Nee, maar het voorkomt dat er de volgende keer een barst of deuk in gemaakt wordt. B.

Reply to
Badman

"Christophe" schreef in bericht news: snipped-for-privacy@scarlet.biz...

Maak er eens een fotootje van. Als ie aanstaat en je ziet er niks van is ie niet gebroken in ieder geval. misschien is het een geval van ghosting (lekkage kristallen waardoor je een doffer en zwakker beeld krijgt) Als het tovh gebroken is het custumer abuse dus schuld door klant. Zelf een vliegje doodmeppen op het scherm laat het breken.

Gr Jopie

Reply to
Jopie

Ja, zo heb ik ooit mijn flatscreen computerscherm vernaggeld :-(

Reply to
Ano

een

Dat zeg ik: GLASPLAAT! B.

Reply to
Badman

"Badman" schreef in bericht news:dn295u$2dn$ snipped-for-privacy@nl-news.euro.net...

Dan mag jij zeggen hoe ik dat zou moeten doen plak jij die glasplaat aan de voorkant vast met siliconenkit of met glaslatjes? Niet echt mooi. Of moet de hele tv open en het binnenwerk de dikte van de plaat naar achteren? Dat is een hell of a job en je weet niet of er wel ruimte genoeg is. Gaten voor de stekker scart en voeding etc moeten dan ook groter...

Gr Jopie

Reply to
Jopie

Okee, ik denk even mee. Niet te dik glas nemen want dat is zwaar en het geeft een hele lichte groenkleuring. Dus liever geen 6 of 8mm glas nemen maar 3 a 4. Plastic kan in principe ook (polycarbonaat is erg sterk), maar dat krast op den duur en is erg stof-aantrekkerig en heeft de neiging om te buigen. Plastic heeft dan weer wel het voordeel van het lage gewicht. Als je glas EXACT op de juiste maat laat snijden en je laat de randen mooi polijsten (zoals met een spiegel) dan zou het beste zijn om het erop te plakken met een heldere lijm over het gehele oppervlak. Zou, want in de praktijk krijg je dan allerlei insluitsels als stof en luchtbelletjes en dat wil je echt niet. Maar het zou ideaal zijn in verband met dubbelbreking, moire patronen en helderheid. Maar goed, dat valt dus af. De vier hoeken lijmen zou eventueel wel kunnen (heldere siliconenkit is erg sterk en houdt goed op glas, maar op plastic veel minder). Je zou de glasplaat kunnen laten oversteken aan alle kanten (of alleen rechts en links) en het dan bevestigen met een sterke lijm (met een dunne (aluminium) afstandhouder ertussen. Je zou met glaslijm op de rand een bevestiging kunnen maken (misschien eerst met een dun aluminium staafje van rechts naar links) waarop je dan dunne (zwarte) touwtjes kunt bevestigen zodat je de glasplaat kunt ophouden. Dunne staaldraadjes kan ook, is misschien wel zo sterk. De glasplaat inbouwen lijkt me een afrader. Dat is niet te doen, of je moet exact van tevoren weten waar je aan begint. Kijk, ik weet het verder ook niet. Maar ik weet wel dat het zonde is om je dure televisie te laten verwoesten door je kinderen en huisdieren. Een glasplaat kan daarbij erg nuttig zijn. Dat het een beetje zichtbaar wordt is volgens mij niet te vermijden. Maar het doel heiligt hier de middelen, lijkt me. B.

Reply to
Badman