Ervaringen met TOON van Eneco

Er is een Eneco colporteur aan de deur geweest die me naar Eneco wil lokken Uit de keuzegeschenken(?) kan ik dan o.a. voor TOON kiezen. Maar volgens mij betaal je voor TOON ook nog 3.50 euro per maand huur. Bovendien gebruikt TOON ook nog 50kWh aan elektriciteit per jaar bij normaal gebruik. Wie heeft er praktijkervaring met TOON van Eneco zowel positief als negatief? Wie ?

Reply to
(on)wijs man

Wat is TOON?

--
AA
Reply to

Die van Tom Poes toch

Reply to
Kabouter Plof

=_NextPart_000_0090_01CE7128.D3882AB0 Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-1" Content-Transfer-Encoding: quoted-printable

"AA" schreef >> Er is een Eneco colporteur aan de deur geweest die me naar Eneco wil =

lokken

huur.

Reply to
(on)wijs man

news: snipped-for-privacy@mid.>>> Er is een Eneco colporteur aan de deur geweest die me naar Eneco wil lokken

50kWh gebruik door een thermostaat? Weet je zeker dat er geen straalkacheltje aan vastzit?
Reply to
zzzzzz

"(on)wijs man" schreef in bericht news:kqa97u$f2t$ snipped-for-privacy@dont-email.me...

"AA" schreef >> Er is een Eneco colporteur aan de deur geweest die me naar Eneco wil

Dit is TOON

een op afstand bedienbare intelligente thermostaat.

Zinloos, overbodig, duur...

Reply to
Koos van Wouw

news: snipped-for-privacy@mid.>>>> Er is een Eneco colporteur aan de deur geweest die me naar Eneco wil lokken

Wel een heel licht kachteltje dan. Als je uit gaat van 24 uur per dag aan dan is het gemiddelde verbruik bij 50 kWh/jaar:

50kWh / (24 * 365.25) = 5.7W
--
Stef    (remove caps, dashes and .invalid from e-mail address to reply by mail)

He's the kind of guy, that, well, if you were ever in a jam he'd
be there... with two slices of bread and some chunky peanut butter.
Reply to
Stef

"zzzzzz" schreef in bericht news: snipped-for-privacy@4ax.com...

Nee, gewoon uit de technische specificaties gehaald, daar staat het vermeld.

Reply to
(on)wijs man

Dat is het enige waar het om gaat. En het lokmiddel is weer kralen en spiegeltjes, in een moderne uitvoering.

Dure gadget, meer niet. En van zonnepanelen raakt hij van slag.

Hopelijk kan hij overweg met een modulerend systeem, anders is het meteen al niks.

Leuk, op afstand je verwarming aanzetten. Kan je mooi gebruiken als je in Timboektoe zit. Zet gewoon handmatig je verwarming lager als je weggaat, bespaart je dan al 3,50/maand. En dit ding zet de verwarming laag als hij 1 uur geen beweging heeft gezien? Kost ook al weer energie, want hij brandt dus altijd 1 uur onnodig.

En nou zit je aan zo'n onzinding vast, dus aan Eneco, terwijl je beter elk jaar kan wisselen van energieleverancier, dat is veel goedkoper.

En 1 gouden regel: ga nooit never nooit niet in op aanbiedingen aan de deur.

--
Fe
Reply to

"??" schreef in bericht news:51c951b4$0$15875$ snipped-for-privacy@news2.news.xs4all.nl...

Goudenregel 2 - Als je korting krijgt, in welke vorm dan ook, is het product te duur.

Reply to
Kabouter Plof

Alleen als je een ketel hebt die met OpenTherm werkt:

[knip]

Het is verkeerd te denken dat het energieverbruik stopt zodra je de verwarming uitzet. De meter mag dan wel gestopt zijn, maar de woning blijft warmte verliezen die later terug moeten aangevuld worden. (tenzij de verwarming al zolang uit staat dat de evenwichtstemperatuur bereikt is, maar dat duurt dagen).

Met een goede efficiënte gasketel met weersafhankelijke regeling en overgedimensioneerde radiatoren bespaar je nauwelijks als je de verwarming meer dan één graad verlaagt. Je bespaart zelfs helemaal niets als je slechts voor enkele uren afwezig bent.

[knip]
Reply to
xgunterx

"(on)wijs man" schreef in bericht news:kqa6bv$t55$ snipped-for-privacy@dont-email.me...

Wel (nog) met Eneco, maar niet met toon. Maar ik verhuis tegenwoordig elk jaar naar een andere energiebedrijf omdat dat goedkoper is. Toon heb je eigenlijk helemaal niet nodig als je een beetje bewust met je energieverbruik omgaat en enig idee hebt hoeveel elk soort apparaat gebruikt.

--
regards,

|\  /|
| \/ |@rk
 \../
  \/os
Reply to
Linea Recta

=_NextPart_000_007E_01CE71C8.DB866920 Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-1" Content-Transfer-Encoding: quoted-printable

"(on)wijs man" schreef in bericht = news:kqa97u$f2t$ snipped-for-privacy@dont-email.me...

"AA" schreef in bericht = news: snipped-for-privacy@mid.individual.net... > On 24-6-2013 21:29, (on)wijs man wrote: >> Er is een Eneco colporteur aan de deur geweest die me naar Eneco = wil lokken >> Uit de keuzegeschenken(?) kan ik dan o.a. voor TOON kiezen. >> Maar volgens mij betaal je voor TOON ook nog 3.50 euro per maand = huur. >> Bovendien gebruikt TOON ook nog 50kWh aan elektriciteit per jaar = bij >> normaal gebruik. >> Wie heeft er praktijkervaring met TOON van Eneco zowel positief als >> negatief? >> Wie ? >> >> > Wat is TOON? >=20 >

Reply to
Linea Recta

"Linea Recta" schreef in bericht news:51c98398$0$15870$ snipped-for-privacy@news2.news.xs4all.nl...

Belachelijk en duur. Het is me al een tijd terug aangeboden (vele malen) dus ik weet het niet precies meer maar ik meen dat je moet om te beginnen al een meter hebben met een zilveren vakje in de meetrol. Leuk, maar dat heeft bijna geen meter. Nieuwe meter nodig dus. Helaas is dit dus voor rekening klant. En dan moet je voor het toon-ding ook nog betalen (ik meen zelfs meer dan 100 euro) en dan gaat je abonnement omhoog. Nogmaals: het kan in details wellicht niet helemaal kloppen, want ik doe het uit de herinnering, maar ik weet wel dat ik er hartelijk voor heb bedankt.

Reply to
Koos van Wouw

Tenzij je verlegen zit om een intelligente huisgenoot...

--
Grinnikend door het leven...
Reply to

Hermans, altijd lachen.

--
Vloeibare groeten van Henri te Oirschot
Reply to

Wat een onzin, in mijn huis staan apparaten die ik nodig heb. Het opgenomen vermogen weet ik als ik ze koop, waarom dan nog bijhouden dat en hoeveel ik ze gebruik ? Minder eten koken op de keramische plaat, minder vaak mijn kleding wassen ? Minder TV kijken of computeren ??? Dat laat ik niet door anderen en zeker niet door een ding dicteren. Maar ik wil wedden dat hele volksstammen kanonnenvlees zich met de onutte gevalletje over de streep laten trekken. Alleen de mededeling gratis is doorgaans al voldoende, en weet dan dat in dit leven eigenlijk niets gratis is;-))

--
Vloeibare groeten van Henri te Oirschot
Reply to
H2O

Dan is de allersimpelste thermostaat vaak het beste.

--
Bye, BugHunter.
-